Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-19 Gapahuken ved Borgerseterutsikten

5 Innlegg
4 Deltakere
5 Liker
4,654 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
Trådstarter  
AB95A459 5196 4529 8C9D F558B895A1AC

Et fantastisk sted, som bør være obligatorisk stopp for alle som går på ski i Ringkollområdet. 

Fint også til fots. Jeg kom opp fra utfartsparkeringen ved Langtjern, der er det ca halvannen km opp hovedsakelig på kjerrevei. På slutten kan du velge mellom å følge skiløypetraseen eller ta bratta opp, det er et svakt tråkk der. 

9E1D488A 0F9A 4CEB 800D 10CCB15D5C2B
5B6E15A7 030B 4EA5 BE9E C9D2D96B1CF2

 

Hilsen Nina
God tur!


   
Jarle Karlstad likte dette innlegget
Sitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Hei.  Dette var min 1. post i dag. Startet som Nina fra p-plassen og tok skiløypa opp. Fulgte denne hele veien. Da jeg nærmet meg posten åpnet hele landskapet seg foran meg og jeg fikk en fantastisk utsikt.  Vel fremme på posten traff jeg ett par som var på postjakt. De kunne fortelle at de hadde vært der noen få minutter og da de kom opp sto det tre elger ute på utsikten. Dessverre var jeg for sent ute til å få oppleve skogens konge. Men posten er fin, det er bare å slå seg ned og nyte.  Retur samme vei. Det var litt bløtt noen steder, men det gikk greit å komme frem. Ingen hjortlusfluer ble observert.

Ingunn

 


   
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
Trådstarter  

Apropos elg, så hørte jeg den brake rundt i skogen da jeg gikk ned kjerreveien igjen. Jeg så den ikke, men det gjorde jeg i vinter: Jeg sto på ski ned samme trasé, og hadde ganske god fart. Plutselig kom det en elg susende ut i løypa og begynte å løpe foran meg. Heldigvis klarte jeg å stoppe, ellers hadde det blitt mye elghår på lua!

Det må ha vært en flott opplevelse å se de tre elgene på utsikten. Jeg har planer om å overnatte i gapahuken, kanskje de kommer traskende utpå kveldingen?

Hilsen Nina
God tur!


   
SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 116
 

Her tenkte jeg akkurat som deg, Ingunn. YR hadde strålende sol over Ringkollen i  dag, og da tenkte jeg denne posten kunne passe. Men vel oppe ved gapahuken lå tåka tett som grøt. Jeg syklet opp fra P-plassen ved Langtjern. Da jeg såvidt kunne skimte høydedraget i en høyresving, gikk det et svakt tråkk oppover bratta. Valgte denne som tilnærming til posten. Et lykkelig valg, for gapahuken og posten fikk jeg rett i fleisen da jeg rundet toppen. En storslagen gapahuk med torv på taket. Gikk en runde på topp-platået før jeg vendte tilbake til sykkelen. En fin tur tross alt.

Jarle


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
 

En hyggelig tur hit på fredagsettermiddagen i praktfulle løyper, preparert bare en time eller to tidligere. Ser ut som det skal være et arrangement i området i helgen.

IMG 6287

Jeg har vært her mange ganger, men alltid på tur fra Ringkollen og videre sør. Denne turen var viet spesielt til kjentmannsposten, og ble den første hvor jeg etter endt gjerning har gått nordover tilbake til Ringkollen.

En flott og solid installasjon med ildsted, ved, Moe-poesi på veggen og "fasiliteter" i bakgrunnen. Og fantastisk utsikt, så klart.

 


   
Nina Didriksen, Kristin Bøe og Liv Paltiel likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette