Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-22 Auretjernsætra

10 Innlegg
10 Deltakere
4 Liker
6,062 Visninger
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 116
Trådstarter  

Fin "triangel-tur" fra Svartbekken. Altså ruta: Svartbekken-Auretjernsætra- Store Klattertjern-Svartbekken. Første etappe til Auretjernsætra er stedvis steinete og våt. Men videre er det kjempefin sti med moderne skilting. Og det som egentlig var høydepunktet på denne runden, var egentlig ikke setra og posten, men den smellvakre odden ved Store Klattertjern rett nedenfor blåstien. En "Enketangen" light (se post 25). I hele tatt er det flere fine odder ved dette vannet som også egner seg for telting (eller hengekøye). Så husk for all del å få med dere dette vakre vannet når dere skal til Auretjernsætra. Vil tro det er store muligheter for at vi en gang i fremtiden vil finne en Kjentmannspost her.

Jarle


   
Aud Repstad Magnussen likte dette innlegget
Sitér
(@audrmagnussen)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
Innlegg: 23
 

Triangel-turer er topp!! Og til «Enketangen light» vil jeg dra!


   
Jarle Karlstad likte dette innlegget
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Siden jeg var på postraid og skulle ta 11 poster 3. oktober, stod effektiviteten i høysetet. Jeg gikk av sykkelen på veien fra Grua til Mylla og jogget sørøstover drøyt 2 km på blåsti til posten, og samme vei tilbake igjen. Fin liten joggetur!

Karl Georg


   
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Dette ble dagens siste post. Etter tåka på Bislingen lurte jeg på om det ville bli aktuelt å ta denne. På veien nedover klarnet det imidlertid opp og sol kom også på besøk. Parkerte på Svartbekken og hadde tenkt å ta stien rett til Aurtjernsætra. Men siden jeg ikke sjekket godt nok hvilken av stiene (merket Grua og Mylla) som gikk dit havnet jeg først på Store Klattertjern. Det var ett flott sted. Da ble det skjerpings og jeg tok stien mot Mylla. Her var det delvis merkepinner med "ny sti", den var godt merket, tildels med blå bånd, men også med malte ringer. Dette var en fin og god sti i ett hyggelig terreng og stien ledet meg rett til posten.

Også stien til Svartbekken hadde "ny sti" merking i starten, men kom etterhvert inn på en skiløype, her var kvaliteten som sti dårligere. Kom vel frem til p-plassen.

Ingunn


   
SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 23 år siden
Innlegg: 49
 

Vi var her i slutten av oktober og tok også en triangel, eller runde:

Fra Gulleikrud om Svaraberget, Klattertjernsberget (Varden), Store Klattertjernet og tilbake om Gulleikrud.

Fabelaktig terreng!

Hilde, Pål og Caro


   
SvarSitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
 

Parkerte ved Svartbekken og tok en miniskitur bort til de sørgelige restene av Auretjernsetra. Det er syv år siden jeg så den første gangen, og den var nesten like sørgelig da.  Den turen var tre uker tidligere enn nå, og allikevel var skisporet langs vannet nesten smeltet bort da. I dag var det mye mer sne og fint spor, men mer vann også, så jeg måtte en liten avstikker inn mellom trærne for ikke å bli våt på bena. Etterpå forflyttet jeg bilen til Mylla dam og gikk til Ballangrudkollen - via Vestend begge veier. På Ballangrudkollen er det hogst og nye utsiktpunkter. . .  Nok en strålende dag i marka! Fin post! Fortsatt god påske!

Synnøve


   
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 63
 
Resized 20200609 142221

Fin, liten eftastur til Auretjernsetra tur-retur Svartbekken P-plass underveis mellom Harestua og Mylla. Oppover gikk vi skiløypa, og det var skiftevis steinete og vått, men vi fikk sett det vakre Auretjernet og gikk (vasset) langs bredden. På tilbakeveien tok vi stien gjennom skogen et stykke ovenfor vannet, og den var mye bedre å gå. Noen vakre skogpartier også.  


   
SvarSitér
(@ekalle)
Kjentmann
Innmeldt: 13 år siden
Innlegg: 9
 

Klipte også denne posten den 9.6., og valgte som mange før meg den flotte triangelturen, med pause på odden i Store Klattertjern. Auretjernsetra er også, oppdaget jeg, post (45) i Mylla Løypeforenings Turorientering, de har interessant supplerende info om setra, se

http://mlf-kulturo.biz.ht/meta/Post45.pdf

Egil


   
Lene likte dette innlegget
SvarSitér
(@kristineb)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 6
 

Parkerte på Svartbekken. Koster 60 kr for parkering, og man betaler via sms. Gikk fra Svartbekken til Auretjernsætra, videre til Store Klattertjern, også tilbake til parkeringen på Svartbekken. Godt merka blåsti, skilter underveis og lett å finne posten. Brukte omtrent halvannen time i skikkelig regnvær. Appen sier 4,4 km. 

Hilsen Ida og Kristine 🙂


   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 105
 

Søndag 14.3.21 parkerte jeg på Svartbekken kl.09 og var klar for en nydelig dag på ski. Tåke i Nittedal og Oslo, men her oppe sprakk det tidlig opp og ble en nydelig dag på ski med stekende vårsol og supre forhold i løypene. 

Først en rask t/r Auretjernsetra, før turen gikk opp til Bislingflaka. 

Virkelig en fin skiløype Svartbekken - Grua som jeg aldri har gått før.

Takk for turen!

KM 18 22 1
KM 18 22 2

 


   
SvarSitér
Del dette