Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications

Post 18-27 Ved Sølvvika  

RSS

Jarle Karlstad
(@jarle)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 15 år siden
16. september 2018 00:29  

Helt topp å sykle i marka i dag. Syklet helt ned til vannet ved tunnelutløpet i Sølvvika. Spesielt å se Helgeren med så lite vann. Rene månelandskapet, jo. Både jernbolten og posten finner man uten vanskeligheter. Tok en tur bortom Sølvviksdammen også. Fin post! Og her synes jeg det er på sin plass å gi Kjentmannskomiteen med Kåre Haug i spissen, litt honnør for den jobben som gjøres med KB. Utrolig mange detaljerte opplysninger og fakta om de fleste postene. Føler nå at jeg sitter inne med ganske bra med kunnskaper om f.eks. "Det store vanntyveriet" etter å ha tatt kjentmannsmerket i ganske mange år. En lett og fin tur tilbake til Hakadal Verk. Og sannelig var det en HLF i Nordmarka også,gitt.

Jarle

Dette emnet ble endret for 1 år siden av Morten Møst

Sitér
Stikkord
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Innmeldt: 16 år siden
16. september 2018 00:35  

Hei

Jeg møtte nok ikke deg på dagens vandring, men traff imidlertid en voksen dame som også var på postjakt her. Hun hadde først gått ned på den andre siden av vannet (vestsiden), men ble enig med meg om at vi nok skulle på østsiden. Det var for mye vann fra tunnelutløpet i dag til at vi kom over nede ved vannet. Vi gikk derfor litt opp mot veien igjen, krysset over på tunnelen og tok oss greit ned til posten, alt var på plass her. Også ting vi ikke ønsker oss, vi plukket med oss glasskår fra en knust flaske. Mye kommer nok opp nå når det er så lite vann i Helgeren, den grønne sletten på bildet i boken så vi ikke mye til. Det ble dagens 3. post for meg.

Ingunn

SvarSitér
Synnøve Kjærstad
(@synnove-kjaerstad)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 15 år siden
27. september 2018 14:47  

I går syklet vi fra Hakadal i solskinn og sterk vind. Nydelig dag i marka. Vi satte fra oss syklene nede ved vannet, og så gikk vi også over tunneltaket. Ved posten satte vi oss og leste teksten og så utover. Jeg har sett Sølviksdammen før, men det var like rart for det. Dette er en flott post og en spesiell opplevelse nå som det er så lavt vann. AB no 10 fant vi med vann i ringen. På vei opp bakken igjen møtte vi et stort herrefølge på sykkel som også var på postjakt. Trehørningen neste.

Synnøve

DSC 0322
Dette innlegget ble endret for 1 år siden av Synnøve Kjærstad

SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Innmeldt: 19 år siden
28. september 2018 20:35  

Kom fra Trehørningen og stoppet nede ved det grønne området mot vannet. Her var jeg på telttur i ca 1997, og da hang det en kjentmannspost rett over hodene våre. Jeg tror det var den første posten jeg klippet, ever! I dag gikk jeg altfor langt, blingset på oddene og havnet på den lengst ute. Det gjorde ikke noe, for det var veldig fint det!

Sølvvika ble gullvika på en fin dag som denne. 

2C0DF4F6 538C 403A BC4F 2A7CD21F2AAB

Dette innlegget ble endret for 1 år siden av Nina Didriksen

Hilsen Nina
God tur!

SvarSitér
Del dette