Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-32 Kollbakkene

5 Innlegg
5 Deltakere
0 Liker
3,951 Visninger
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 105
Trådstarter  

Rotbløytesøndag og det fristet med en nærpost som vår post nr.2 i det nye heftet. 

Parkerte på Låkeberget i det vi trodde var noe lysere vær og kom oss tørre frem til unnarennet og opp. 5 sekunder etter stempling åpnet himmelen seg igjen, og vi var nødt til å ta raskeste vei ned igjen også. Heldigvis lå heftet i vanntett pose i sekken...

Hyggelig gjenbesøk i denne hoppbakken. Kom fra Sognsvannsiden og logget en cache her for 2 år siden. 7-åringen syntes unnarennet var bratt og vi funderte på hvor høyt stillaset må ha vært. Litt skummelt, men ikke verre enn at han konkluderte med at nå ønsker han seg hoppski.

Takk for turen!

KM 18 32

   
Sitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Jeg fikk Kjentmannsboka i posten removed link  Etter at ungene var lagt, tok jeg på hodelykt samme kveld og løp de knappe tre kilometrene hjemmefra Brekkekrysset langs grusveien innover removed link Den grusveien har belysning, men de siste 2-300 meterne inn til posten måtte hodelykten på. Der har jeg vært mange ganger tidligere, siden det er så nært hjemme og fordi de lokale orienteringsklubbene ofte henger ut orienteringsposter i området, så det tok 4 min fra veien til removed link 35 min etter at jeg forlot huset, var jeg hjemme igjen og kunne kose meg med frimerkesamlingen, vel vitende om at hodelykten fungerer og er klar for tunnelløpet på Færøyene til helgen 🙂

Artig å være i gang med nytt hefte - mitt sjette hefte, og dermed post 251 totalt removed link  

Karl Georg

 

Hva for noe tull med alle disse "removed link"? Umulig for meg å få removed link

Dette innlegget ble endret for 6 år siden 4 ganger av Karl Georg Øhrn

   
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
 

Hei Karl Georg og velkommen til ny Kjentmenns forum. Det ser ut som du har fått en smak på spam-kontrollen. Den er mest streng for en ny brukers første innlegg. Sannsynligvis vil du se mindre eller intet av dette neste gang du skriver.

Morten


   
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

For en som kommer fra den andre siden av byen er dette relativt ukjent terreng. Parkerte på Lokeberget, meget god plass her. Fulgte veien/lysløypa innover. Langs denne var det satt opp noen informasjonsskilt. Også om Kollbakkene (på venstre side av veien).  Her gikk det en sti innover som jeg fulgte, den var ganske våt i dag. Gikk inn til den delte seg, tok her til høyre. Da kom jeg rett opp unnarennet på vår bakke, gikk rett på posten. Men det var BRATT!! Ett flott område, med svært mange stier. Gikk litt rundt her før jeg tok stien rett nedenfor posten mot høyre.  Dette var tydeligvis en gammel ferdselsåre. Og det fantes også gammel merking for skiløype. Kom ned igjen på lysløypa rett i mot ett lite småbruk. Så hvis man ønsker en litt mindre bratt adkomst er denne å foretrekke. Litt lengere å gå, men her er det korte avstander uansett.

Ingunn


   
SvarSitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
 

For meg er dette et kjent sted. For snaue tre år siden plasserte jeg en geocache noen få meter fra postoppslaget. Søndag kom vi fra Sognsvann og forbi Svartkulp på Ankerveien. Ca ved skiltet mot Jøssingkollen traff vi en som var ute i samme ærend. Mens vi stemplet og pratet, kom det en ung mann løpende opp fra sletta.Han fortsatte til topps. Innen vi kom oss avgårde, hadde han gjentatt det to ganger uten å bli verken svett eller andpusten! 

Bildet fra 1951 av hvordan bakkene så ut da er nydelig! Fin post!

Synnøve


   
SvarSitér
Del dette