Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-35 Kirkebyvangen

7 Innlegg
6 Deltakere
7 Liker
3,336 Visninger
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 116
Trådstarter  

Fra Hagerupfossen bar det først bort til det lille, fine S. Klopptjern før det bar oppover lia på tydelig sti mot Kirkebyvangen. Skremte opp en orrhane da jeg endelig var oppe og terrenget flatet ut. Masse kyr rundt den åpne plassen ved posten. Merket kun en hjortelusflue i kveld!!! Har jeg mistet draget? Ellers vil jeg jo si det at dette er en glimrende skipost. Fantastiske løyper i et herlig lende. Og spesielt løypa mellom Kirkebyvangen og Hakkim er noe av det beste Romeriksåsen har å by på vinterstid. Men det er jo ikke så verst å avlegge området et besøk nå i høst heller. Det ble temmelig mørkt innen jeg kom tilbake til Ås gård hvor det tydelig var en skikkelig fest på gang. Men jeg misunte dem ikke der jeg satte meg i bilen med nye minner og erfaringer fra den herlige Marka vår.

Jarle


   
IngerMN og Aud Repstad Magnussen likte dette innlegget.
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 

Disse to (35 og 36) ble tatt i motsatt rekkefølge av deg, Jarle. Jeg ville gjøre unna alle oppoverbakkene først, siden beina var blitt litt møre.

Enig i at dette er et flott skiterreng, men det var sannelig fint på grønt føre, også! Det varslede regnet holdt seg unna helt til jeg var ferdig.

Det fineste på Kirkebyvangen er kanskje denne?

Nina

Hilsen Nina
God tur!


   
IngerMN, Aud Repstad Magnussen og Jarle Karlstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@audrmagnussen)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
Innlegg: 23
 

Greie parkeringsforhold ved Ås gård?


   
SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 116
Trådstarter  

Ja, der er det veldig gode parkeringsforhold.

God tur!

Jarle


   
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Etter å ha besøkt Hagerupfossen og søndre Klopptjern fortsatte jeg på blåstien til Kirkebyvangen. Det var ingen skilt som pekte i "min" retning, men et lite, hvit oppslag fortalte hvor stien til Setertjern og Hakim gikk. Da var jeg på rett vei. Skulle kanskje lest litt bedre på høydekurvene, etter først å ha vært på Bukollen, men det gikk overraskende bra oppover bakkene. Vil jo gjerne få med flere poster når man har kjørt såpass langt. Stien var fin og godt merket, ett flott terreng å vandre i en vakker høstdag som i dag.

Kom ut på veien, her ble merkingen betydelig dårligere, men med litt kartlesning gikk det greit. Vangen er ett flott sted hvor en gjerne kan bli lenge på en dag som i dag. Men etter en ny kafferast ble det retur samme vei til Aas gård og bilen. Slike steder hvor man ikke er kjent, er det helt greit å gå samme vei frem og tilbake synes jeg. Det blir annerledes opplevelser.

Hilsen Ingunn


   
IngerMN likte dette innlegget
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Jeg også tok denne posten etter post 36 og fossen ved å følge blåstien opp. Var en fin tur i dag etter å ha tatt toget til Hakadal og postene 34-35-36.


   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden
Innlegg: 67
 

Parkerte ved Ås gård og tok veien for å slippe bratt oppstigning. Tydelig elgjakt i området, men så ingen jegere.

Posten grei å finne med spesialkart; møtte 2 andre postjegere på retur.

Noe frost i myrene og nysnø var det kun å se å¨toppene vest for Hakadalen.

Torgeir

IMG 7137

 


   
SvarSitér
Del dette