Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-06 Belsetbonn

6 Innlegg
6 Deltakere
1 Liker
4,858 Visninger
(@klohne)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 18
Trådstarter  

Denne posten fant jeg på søndag. Parkerte på Skoglund og ruslet oppover veien, her går jeg vanligvis på ski i den snøsikre løypa.  Hadde med meg Vestmarka 1:20.000-kart, hvor Belsetbonn er avmerket, så det gikk greit å finne fram. Litt usikker på om jeg valgt letteste innfallsvinkel, men gikk rundt Kollen og inn fra vest og opp på ryggen.  Da så jeg posten, og det var bare å klatre over de vindfelte trærne. 

Her var historien i boka morsommere enn selve stedet syns jeg, i tillegg var det deilig å endelig høre bekker igjen!


   
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 

Enig i at det kanskje ikke er så spennende her, men jeg synes det er fint at historien løftes frem. Jeg tok den i kveld mens det begynte å skumre, og da settes fantasien i sving. Det skriket, var det en fugl eller kan det ha vært en av de underjordiske?

Jeg kom på sykkel og svingte inn den gressbelagte sideveien vestover og stanset der den gjør en nitti graders knekk. Der gikk jeg inn langs bekken nordover drøyt femti (?) meter, før jeg dreide mot høyre opp en krøttersti (full av kuruker) og så til venstre opp kneika og rett mot posten. 

 

Hilsen Nina
God tur!


   
SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 87
 

Besluttet langtur i dag, og da ble begge "bonnene" i Vestmarka merket som turmål. Parkerte på Skoglund og vandret opp bakkene til krysset. Plukket med tre cacher på vegen også.

I krysset, inn til høyre og opp til "knekken" på denne driftsveien. Der har til og med noen bygget varde med tre(!!) steiner. KM-tråkket begynner å ta form, så da er det bare å følge det inntil det forsvinner siden mange velger sin egen angrepsvinkel på de mange vindfall opp mot toppen av kollen.

Som sagt før her, vi leste, stemplet, tok bilder og forlot kollen. Interessant historie og innsikt i tidligere liv, men ikke nok til at vi stoppet lenge her.


   
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Tok denne fra syd, etter å ha tatt post 4. Nydelig å gå nordover på fine stier og deretter grusvei. Enkelt å finne posten etter at så mange har tatt den før oss fra "knekken".


   
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 105
 

Alt for lenge siden forrige post - hvor ble høsten av! I dag passet det endelig med en liten postjakt, og siden vi hadde noen ærend langs E16 passet denne bra.

Parkerte i grøften ved bommen/feristen og fikk en fin tur i oppholdsvær og +2 grader. Jordprøve med svart resultat fikk vi også.

Takk for turen!

KM18 06 1

KM18 06 2

   
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden
Innlegg: 67
 

@jokkolokko

Dessverre var det ikke mye som minnet om gode gamle dager

med kullbrenning nå: Mellom veien og posten var det et inferno av et hogsfelt med skogsmaskiner og det var bare ved posten det var noe skog igjen.

Turfølge på 14 spreke kjentmenn kom fra Buråsbonn via Mikkelsbonn og det ble en flott rast ved idylliske Svartvann i vårkvelden i går.

Svartvann vestmarka

 

Retur til Vestmarksetra og det ble mange høydemetere opp og ned!

 

Torgeir


   
Lene likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette