Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-35 Brennberget 441

23 Innlegg
15 Deltakere
49 Liker
3,086 Visninger
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

@beatyschka

Hei

Brodder kan varmt anbefales, da sikrer du deg - nesten - mot slike fall som kan ende stygt. 

Ingunn


   
SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 81
 

Å jo da. Jeg hadde broddestøvlene i ryggsekken, men så var det toget 16:27, som jeg kanskje kunne rekke hvis jeg bare stod på. Da jeg lå og krabbet på alle fire tutet toget sånn ekkelt og forsvant.  

Dette innlegget ble endret for 3 år siden 2 ganger av Beate Heilemann

   
SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 81
 

Å jo da. Jeg hadde broddestøvlene i ryggsekken, men så var det toget 16:27, som jeg kanskje kunne rekke hvis jeg bare stod på. Da jeg lå og krabbet på alle fire tutet toget sånn ekkelt og forsvant.  


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
(@carina-nilstun)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 5
 

Hei, 

Jeg er helt ny i kjentmannslivet, og syns det er veldig gøy! Fantastisk opplegg rett og slett.

I går tok jeg post 35, som min femte post i boka, med min turvenninne Lena. Vi gikk fra Snippen via Sinober. Strekningen Sinober-Brennberget har ikke så godt merket, så vi tok nok noen rare buer her og der, og det var stedvis mye råtten snø. På det verste sank vi ned til skrittet. Tilbake gikk vi via Sørskogen til Sinober, det var et bedre veivalg.

I boka står det aldri forslag til startsted. Det er muligens meningen at man som kjentmann skal legge opp alt dette selv?


   
Gunnark, Morten Møst og Kristin Bøe likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
 

Hei, Carina! Håper du fortsatt synes kjentmannslivet er kjempegøy! 

Siden ingen har svart på ditt spørsmål om startsted kan jeg forsøke. Det er riktig at det kan virke sparsomt i boka, men den kommer iblant med subtile hint i beskrivelse eller kartutsnitt.

Ellers det er jo tips å finne her i forumet hvor folk ofte forteller nokså detaljert om veivalg og slikt.

Når min venn Vesle-Bernhard iblant skriver en turfortelling på kjentmannsmerket.org forsøker han å huske å legge inn slik informasjon nederst i teksten. Se etter det lille vandrer-ikonet og ord "kart" og "start".

Til slutt: Det er aldri feil å spørre her i Kjentmenns forum.


   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
(@carina-nilstun)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 5
 

Hei Morten. Takk for svar. Jeg har nok gjort litt for dårlig research noen ganger, nå sist på post 1. Dette forumet er nok et godt sted å lese litt poster her i forkant.


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@kristin)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 43
 

@carina-nilstun

skjønner så absolutt hva du mener, jeg driver også med dårlig research innimellom... Forumet er et godt sted å starte 🙂 


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 105
 

Søndag 5.3.23 ble det en flott vintertur til Brennberget. Startet på Sagtomta P på Nittedal siden og gikk oppover lia til Sørskogen. Isete og hardt og mye bøss i sporet, men fra Sørskogen var det helt prima løyper! 
Gikk løypa mot Sinober et stykke nordover og bushet så opppå Brennberget fra nordsiden. Gikk fint på ski et stykke, og så fant jeg blåstien der flere med truger hadde besøkt toppen. Tok av meg skiene på det bratteste, og det var fint hold i trugesporene. 

Etter stempling gikk jeg sørover på åsen og fant den fineste utsikten, før retur på skrått sørvestover ned til løypa igjen og videre mot Sinober (bolle- og toddypause) og post 22-36 Ormetjern. 

Takk for flott topp-post! 

Sørskogen serveringssted:

KM 20 35 1

Utsikten mot sørøst:

KM 20 35 2

Oppned grensemerke henger fortsatt:

KM 20 35 3

 

 


   
Kari Lohne, Morten Møst og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette