Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

[Sticky] Nummerert meny: Debatt om postene 2020-2023

15 Innlegg
4 Deltakere
23 Liker
4,368 Visninger
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 9 NY 10 11 12 13 14 15 16 17 18 18 NY 19 20 21 22 23 23 NY 24 25 26 27 28 28 NY 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50


   
Sitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  

Takk for alle innlegg og kommentarer knyttet til de nye kjentmannspostene. Samlet sett en imponerende innsats!

Jeg har begynt å lage en nummerert meny som skal gjøre det lettere å finne kommentarer til postene sortert etter postnummer. Menyen vil du alltid finne øverst i denne tråden. 

Denne jobben medfører litt pirk for din hengivne forumvert, og erfaringmessig oppstår det feil. Du kan hjelpe.

Viktigst: Før du skriver et nytt innlegg om en post, sjekk om det allerede finnes en tråd om den. I så fall er det fint om du spinner videre på samme tråd  ved å svare på seneste innlegg.

Gi meg gjerne beskjed hvis du kommer over "løse" innlegg som burde vært i en eksisterende tråd, eller forskjellige tråder om samme tema. 

Ikke få panikk hvis noe blir gærnt. Som forumets vert er det ganske enkelt for meg å "spleise" tråder eller rydde opp på andre måter. Men det beste er selvsagt at det blir orden på sakene til å begynne med.

Kjør debatt! Og ikke glem å "like" andres innlegg, det er alltid oppmuntrende å se at noen har lest og likt det man skriver.

Mvh

Morten

 


   
Amgrims, Hans Löwe Larsen, Liv Paltiel og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  

Med innlegget fra @tor-sandby om Post 43 Der Skarudhytta sto, ser det ut til at alle poster i den nye kjentmannsboka er blitt rapportert fra minst én gang. Dermed ser det ut til at også den nummererte menyen her er komplett. Gi meg endelig beskjed hvis du oppdager feil.

 


   
Lene og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 63
 

Fint om forumverten kan oppdatere nedtrekksmenyen KJENTMANNSPOSTER på forsiden. Her er en mengde kjentmannsbøker bakover listet opp, men ikke den nye! 


   
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  

Takk for innspillet, hyggelig at det er noen som savner slikt! Skal se om det kan bli en råd med dette!

Mvh
Forumverten


   
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  
Postet av: @lene

Fint om forumverten kan oppdatere nedtrekksmenyen KJENTMANNSPOSTER på forsiden. Her er en mengde kjentmannsbøker bakover listet opp, men ikke den nye! 

Da er den menyen på plass. Du skal se den vokser litt med tid og stunder. Takk for interessen.


   
Nina Didriksen og Lene likte dette innlegget.
SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
Innlegg: 70
 

@mortenmostPost 43 DER SKARUDHYTTA STO 

Er denne posten utelatt? Får ikke skrevet noe? 

Da jeg besøkte posten i dag, møtte jeg ikke langt fra posten en mann og bikkja hans som litt iltert kommenterte at nå var det blitt alt for stor trafikk hit. Han hadde gått her i 20 år! Jeg fortalte at posten ville henge ute til 2023. Det er ikke alle som tilkjennegir interesse for kjentmannsposter!

Tror det er viktig at folk ikke benytter de private gårdsveiene. 

Som antydet i heftet bør utgangspunktet være utfartsparkeringa ved Tæruddalen skole. Videre lysløypa og blåsti. En må krysse Ulvedalen. I dag var bekken for stor slik at jeg måtte vade over. Når en har gått opp fra Ulvedalen, kommer en til en sti som en følger fram til posten. Nydelig terreng og sikkert ukjent for de fleste av oss!

Flott at dette minnesmerket har fått en post.


   
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  

Hei, Erik! Det har vært litt krøll med den posten, ikke bare i felt, men også her i forumet idet jeg kom til å slette hele tråden da jeg på oppfordring av trådstarter slettet innlegget hans - som hadde kommet i skade for å anbefale en av veiene du nevner her.

Jeg har gjenopprettet tråden for post 43, og ber om at du kopierer ditt utmerkede innlegg inn i den.

Mvh

Morten


   
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 63
 

Veldig fint med den nummererte menyen - men hvordan finner man den på en enkel måte når man har logget seg inn?  

Jeg er ikke noen kløpper på det digitale, men nå finner jeg heller ikke noe søkefelt hvor man kan skrive inn navnet på en post for å finne den. 


   
Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  

Hei, takk for interessen.

Hvis du vil gå fra et innlegg til den nummererte menyen, tror jeg det er lettest å gå via "Temaer" oppe til venstre på den grå menylinjen.

 

Helt til høyre på den samme grå menylinjen ser du et lite forstørrelsesglass, som åpner et søkefelt for deg.

Håper dette hjelper, Lene!


   
Nina Didriksen og Lene likte dette innlegget.
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 63
 

Takk for instruks - nå klarte jeg å finne fram. Også her inne.


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  

Takk for kommentarene til den store postutskiftningen 1. mai. Vi har plass til flere synspunkter!

Jeg har forsøkt å integrere rapporter fra de fire nye postene i menysystemet her i forumet. Det er ikke lett å finne en metode som er både logisk og lettlest, men jeg har i hvert fall forsøkt.

I den nummererte menyen har jeg lagt de nye postene inn ved siden av den gamle med samme nummer, men med et tydelig NY ved siden av. Samtidig har jeg valgt å datere også de nye til perioden 20-23 (ikke 21-23). Dette for å minimalisere kluss med en ekstra postperiode som strengt tatt ikke eksisterer.

Det ser ikke særlig elegant ut, men jeg har forsøkt å gjøre det beste ut av et dårlig utgangspunkt. Jeg tar gjerne tilbakemeldinger på hvordan dette er gjort, speselt hvis de har følge av bedre forslag.

Mvh Morten (forumvert)


   
TorsteinO, Nina Didriksen og Kristin Bøe likte dette innlegget.
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 63
 

Bra med en forklaring på hvorfor noen poster plutselig ble byttet ut! Helt enig i at Skiforeningen kunne kommet med en forklaring i e-posten, men uten å kjenne til hele begrunnelsen, så synes jeg ikke Løvenskiold har vært særlig raus heller! 

Løsningen med NY-merkingen i menyen er utmerket! 


   
Nina Didriksen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  

Takk for den kommentaren, Lene. 


   
Lene likte dette innlegget
SvarSitér
(@hansf)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 42
 

Tenkte at post 11/2020-2023 (Menuetten) skulle være en grei sak. Har tatt mye O-poster (Stifinnern / Nydalen) de siste månedene, og må ha blitt lurt av at nå gikk jeg/vi på et kart med en annen målestokk.... Før jeg visste ordet av det, hadde jeg gått minst 750 meter lenger oppover veien enn der hvor stien tok av. Tilbake, og da kunne jeg unnskylde meg litt med at stien var nedgrodd ut fra veien, men grei straks vi kom over bekken. 

Forøvrig var bildekket som Nina hadde hengt opp, ikke lenger å se. Fantastisk utsikt på posten. 

Lenge siden vi har kjørt over Sollihøgda. Må bare si at arbeidet med ny vei over Sollihøgda var nesten av det skremmende slaget. Har aldri sett maken til "grassering" av naturen når det gjelder veibygging. Føler med de som bor langs med veien. Her blir det forandringer, og noen må kanskje flytte? Men jeg husker også min forlengst avdøde far i en tilsvarende sammenheng for mer enn 50 år siden. Vi kjørte fra Trondheim (min hjemby) og mot Støren (5 mil lenger sør), hvor far underveis kunne fortelle at her skulle det anlegges ny, fin og brei vei. "er det nødvendig" eller noe sånt kommenterte jeg. Fars svar kom promte og jeg husker det fortsatt: "Er du mot utviklinga, gutt".

Dette innlegget ble endret for 10 måneder siden av Hans M. Fagerli

   
Gunnark, Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette