Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-28 (ny) Damåsen "301"

24 Innlegg
17 Deltakere
48 Liker
2,441 Visninger
(@tor-sandby)
Kjentmann
Innmeldt: 17 år siden
Innlegg: 9
 

@erikhaugros Vi syklet fra Losby,  innover  Skålsjøveien og satte syklene ved den store møte plassen ved enden av denne veien. Derfra gikk det en tydeligvis  lite brukt, men relativt synlig  sti/far slakt innover åsen rett til posten ved utsiktspunktet. Fint at Østmarka har fått en post til i inneværende Kjentmannsbok. 

Tor

 


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 82
 

@skogtroll 
Hei Ingunn
Jeg tror Erik H. må ha tatt feil av navnet på vannet. Skiltet ved informasjonen står på høyre side av veien mot Skålsjøen. Det var herfra  jeg gikk opp. Veien nord for Damåsen går opp til demningen ved Drettvann. Her så jeg en stor stein langs veien med noen småsteiner på toppen. Terrenget virket herfra virkelig bratt.


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

@beatyschka 

hei Beate

og mange takk. Den stien du beskriver må være den jeg har sett på kartet.

hilsen Ingunn


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 82
 

@skogtroll 
Nja, njo, tja.
Jeg har ikke kartet til 1:20 000. På et av mine Østmarkkart er det en sti som kommer inn fra Drettvannveien. Tror ikke at stien fra oppslagstavla / Skåltjernveien finnes på noe kart. Den virker nytrampet. 
Men jeg er jo interessert om noen tar seg opp nordfra. Som tidligere informert så finnes det en ny bro som går over elva/bekken, som renner ut av overløpet ved Drettvanndemningen.


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden
Innlegg: 48
 

@skogtroll Tok denne posten i går sammen med Stolpejakten på Losby - ble en lang og fin tur... Syklet inn fra Losby, rett før milorgskiltet møtte jeg 2 vandrere som viste seg å være Kjentmann/dame.  De fortalte at du mistet stien og begynte å bushe seg inn når de var på høyde med posten, det ble en tung og bratt tur.  De fulgte et godt tråkk ned igjen som gikk i en fin bue nord for posten og kom ut ved en liten varde ca. 40 m før milorgskiltet.  Jeg fulgte deres råd og begynte ved varden.  På høyde med posten ser det ut som stien svinger til venstre og går rett mot posten, men etter få meter blir det bare villniss der - gikk tilbake og fulgte et svakere spor (som ble tydelig sti igjen like etter) i en fin bue og rett til posten.  Den lå på koordinatene ifge min GPS.

Varde post 28.1
Varde post 28

 


   
Liv Paltiel, Kristin Bøe, Nina Didriksen og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@matylda-og-sverre)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 1
 

@ingeborgpersonligcoach-no Hei  og takk for sist! Hyggelig med en prat i skogen, og veldig fint at vårt tips hjalp dere opp. Hadde nok blitt tøft å følge vår vei opp gjennom buskas og stup, særlig for Milo! Som vanlig fant vi letteste vei ned igjen etter å ha slitt oss opp gjennom villnisset!


   
Liv Paltiel, Kristin Bøe og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@knutsk)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 6
 

 

FB IMG 1654599279820

@beatyschka Hei Vi gikk opp fra Drettvannsveien ved den store stenen i går. Veldig bratt, men det gikk fint. Man bør nok starte lenger ned. Tok stien som går fra Skålsjøveien ved den lille varden ned igjen. Den er jo fin. Veldig glad for at det var 4G på toppen ellers hadde jeg ikke kunnet gå inn her og se at posten lå på østskrenten. Se ellers mine bilder fra turen på Facebooksiden Østmarka

Dette innlegget ble endret for 2 år siden 3 ganger av Knut Skyberg

   
SvarSitér
(@knutsk)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden
Innlegg: 6
 
FB IMG 1654758704281

Utsikt mot øst fra Damåsen med Peak Finder

FB IMG 1654758744735

 Utsikten fra posten mot øst


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 63
 

Da er vi endelig i gang igjen med jakt på kjentmannsposter etter 1 års avbrekk av forskjellige grunner.  Trivelig å begynne med en post som man kan sykle til hjemmefra! Etter et års tid som ny post, var stien fra skiltet nede ved veien til Skålsjøen godt opptråkket, og ikke noe problem å finne fram. Det er nok lurt å ta turen en dag det er ganske tørt på bakken. 

Utsikten er ikke noe å skryte av, men det er mange blåner med barskog.  


   
Kristin Bøe likte dette innlegget
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette