Av smittevernhensyn er det ikke klippetang på det kommende settet med kjentmannsposter. Det fremgår av informasjon Skiforeningen har sendt ut i forbindelse med åpningen 6. september. Kommer du til å savne den røde tangen? Definitivt - men kun ut fra det rent seremonielle når en er kommet fram og skal "klippe". Foto-session og andre obligatoriske øvelser vil jo gå som normalt. I tillegg er vi jo i bok nummer...øøøø...12, så dermed har det jo blitt over 500 slike hendelser. Så "avvenning" fra tangen vil bli en liten prøvelse. Men vi skal "stå han av" og klare dette også. Vi gleder oss!!! Vi får klare oss med Tangen i Oljefondet så lenge, selv om han ikke er påfallende rød. Og jeg som akkurat hadde lært meg albueklipping... Det kommer til å gå helt fint uten tang, selv om jeg er enig i at det seremonielle er hyggelig: Klippe, gul lapp (eller løv) over koden før fotografering og så sitte ned og skrive koden og noen turdagboksord og evt spise/drikke før orientering mot neste post. Ut fra ymse sportegn vet jeg hvor noen av turene kommer til å gå. Nå foregår de siste forberedelser før heftehandling, det vil si pumpe sykkeldekk (vel, det var nødvendig uansett, sykler daglig), hodelykten får nye batterier og jeg klipper gule lapper for å lage markeringspiler til kartet 🙂 God tur! Hilsen Nina