Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-36 Kampen  

RSS

Synnøve Kjærstad
(@synnove-kjaerstad)
Svært aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
6. september 2020 16:44  

Det ble to poster på åpningsdagen, Lommedalsbanen med hyggelige gjensyn, og denne. Etter åpningen planla jeg å finne de nærmeste postene, men jeg orket ikke parkeringskaoset i Bærum. Det var fullt på Solemskogen også så langt utpå dagen, men god plass på Linderudkollen. Kampen er egentlig i gangavstand hjemmefra, og det er blitt mange kaffekopper der i årenes løp. Stiene i området er blitt både flere og tydeligere i løpet av de tiårene jeg har gått dit. Flott sted å drikke ettermiddagskaffen! Nå skal jeg finstudere boken mens fårikålen putrer på ovnen. 

Synnøve

Sitér
Jarle Karlstad
(@jarle)
Intenst aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
15. september 2020 22:35  

Her var det flott. En liten perle. Parkerte ved Solemskogen og gikk innover på Gryteveien. Nede i dalen ved Grytebekken fulgte jeg blåstien oppover mot posten på Kampen. Var litt usikker på hvor det var best å ta av fra hovedstien, men jeg tok av på den første stien jeg kom til. Det var et godt valg. Kort tid etter var toppen og posten innen rekkevidde. Passerte forresten en "stolpejakt-stolpe" (nr.60 hvis jeg husker riktig) for Lillomarka ved restene etter et lite bygg. Flott utsikt fra toppen. Årets positive overraskelse hittil.

Jarle

SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
16. september 2020 21:33  

Selv jeg bor på Korsvoll, har jeg aldri vært på den toppen før. Setter pris på å oppdage nye flotte steder i nærmiljøet. Syklet til Solemskogen og jogget med Norgeskart-appen som hjelp opp, da den gratis-appen har det meste av stiene inntegnet og du ser hvor du selv er til enhver tid. Løp dermed rett på. Det er nokså nøyaktig 1 km fra Solemskogen og til posten.

Morten Møst, Synnøve Kjærstad, Liv Paltiel og 1 personer likte dette.
SvarSitér
Line W Mork
(@line-w-mork)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 11 måneder siden
23. september 2020 07:29  
7A3DBF72 0952 47A3 9622 F074DE0D69DF
C4F4017B 07F4 4659 BD24 6707AEB700F6

Flott turmål! Parkerte sykkelen på Monsetangen.  Jeg kom dermed opp fra sør.  Posten er da litt vanskelig å se, den er vendt nordover. 
Inspirert av noen stolper langs veien lastet jeg ned kartet Store Gryta fra Lillomarka challenge 100 i Stolpejakten.  Det ble en veldig fin runde i området! 

SvarSitér
Del dette