Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-36 Kampen

11 Innlegg
11 Deltakere
25 Liker
1,676 Visninger
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
Trådstarter  

Det ble to poster på åpningsdagen, Lommedalsbanen med hyggelige gjensyn, og denne. Etter åpningen planla jeg å finne de nærmeste postene, men jeg orket ikke parkeringskaoset i Bærum. Det var fullt på Solemskogen også så langt utpå dagen, men god plass på Linderudkollen. Kampen er egentlig i gangavstand hjemmefra, og det er blitt mange kaffekopper der i årenes løp. Stiene i området er blitt både flere og tydeligere i løpet av de tiårene jeg har gått dit. Flott sted å drikke ettermiddagskaffen! Nå skal jeg finstudere boken mens fårikålen putrer på ovnen. 

Synnøve


   
Jarle Karlstad og Nina Didriksen likte dette innlegget.
Sitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 116
 

Her var det flott. En liten perle. Parkerte ved Solemskogen og gikk innover på Gryteveien. Nede i dalen ved Grytebekken fulgte jeg blåstien oppover mot posten på Kampen. Var litt usikker på hvor det var best å ta av fra hovedstien, men jeg tok av på den første stien jeg kom til. Det var et godt valg. Kort tid etter var toppen og posten innen rekkevidde. Passerte forresten en "stolpejakt-stolpe" (nr.60 hvis jeg husker riktig) for Lillomarka ved restene etter et lite bygg. Flott utsikt fra toppen. Årets positive overraskelse hittil.

Jarle


   
Synnøve Kjærstad og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Selv jeg bor på Korsvoll, har jeg aldri vært på den toppen før. Setter pris på å oppdage nye flotte steder i nærmiljøet. Syklet til Solemskogen og jogget med Norgeskart-appen som hjelp opp, da den gratis-appen har det meste av stiene inntegnet og du ser hvor du selv er til enhver tid. Løp dermed rett på. Det er nokså nøyaktig 1 km fra Solemskogen og til posten.


   
Synnøve Kjærstad, Liv Paltiel og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@line-w-mork)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 7
 
7A3DBF72 0952 47A3 9622 F074DE0D69DF
C4F4017B 07F4 4659 BD24 6707AEB700F6

Flott turmål! Parkerte sykkelen på Monsetangen.  Jeg kom dermed opp fra sør.  Posten er da litt vanskelig å se, den er vendt nordover. 
Inspirert av noen stolper langs veien lastet jeg ned kartet Store Gryta fra Lillomarka challenge 100 i Stolpejakten.  Det ble en veldig fin runde i området! 


   
Nina Didriksen og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
Innlegg: 70
 

Fin nærpost. Parkerte ved Solemskogen. Mange andre var også på toppen samtidig. Etterpå kjørte vi til Linderudkollen, og her var det store forandringer: Kjempestor parkeringsplass og nye løyper. 


   
Synnøve Kjærstad, Nina Didriksen og Tor Sandby likte dette innlegget.
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden
Innlegg: 67
 

@line-w-mork

Den felles bålturen sist uke ble avlyst og det ble etter-jobben-tur i ettermiddag. En disig dag i slutten av oktober gav ikke den beste utsikten, men OK allikevel.

Ganske mye pust og pes og bratt opp fra Monsetangen 🙂

Men grei post og mye nedoverbakke gav god fart på retur til Storo.

Bekkene buldret og rant etter mye regn sist uke.

Post 36 Kampen

 

Torgeir S


   
Synnøve Kjærstad og Liv Paltiel likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Dette er langt utenfor mitt nabolag og ett område jeg ikke har ferdes i. Orienteringen startet derfor langt tidligere enn ved parkeringen på Solemskogen for å finne veien hit opp.

Ukjent som jeg er valgte jeg å følge blåstien mot Sandermosen først for å ta av til toppen ved ett passelig høve. Her var det flere stier å velge mellom.  Jeg kom også forbi stolpejaktposten og ruinene etter ett hus på vei opp. På blåstien møtte jeg de yngste kjentmannsjegerne jeg har truffet, det var 2 fedre med hver sin datter på 3 år. De hadde vært på skattejakt og skatten var kjentmannsposten. Man skal tidlig krøkes.

Ett flott område og utsikten var det ikke noe å klage på i dag.  Masse folk på tur.

Ingunn


   
Synnøve Kjærstad og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 105
 

Etter 38 Haralds Bolig kjørte vi bort til Solemskogen og besøkte denne. En kort og grei tur med to hunder og to barn. Vakkert i skogen i dag med frost og rim og mange små bekker og dammer som dannet senhøstens flotte isformasjoner. Og så var jo toppen og utsiktspunktet en positiv overraskelse i seg selv. Uvant vinkel mot Maridalen, men må definitivt definseres som en liten perle. 

Det ble toddy og KvikkLunsj før retur samme vei. 

Takk for turen!

KM 20 36

   
Lena C Endresen, Synnøve Kjærstad, Liv Paltiel og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 63
 

Denne posten besøkte vi 1. mars - en grå vintermandag. Altså før det siste snøfallet, og det var overraskende mye snø i området allerede da. Vi parkerte på utfartsparkeringen på Solemskogen - et helt ukjent område for oss. På en grå mandag møtte vi ingen, men mange stier og tråkk viser at dette er et mye brukt turområde. Mange stier og tråkk, på kryss og tvers, mange skilt, men ingen direkte til Kampen. iMakra-appen til god hjelp! Mye blankis, så piggsko/brodder et must - nå er det kanskje blitt skiføre igjen.

Selve Kampen er en perle - koselig plass og flott utsikt etter å ha tråkket lenge gjennom mørk skog. Jeg vil kanskje tippe på at det egentlig er finere å gå opp fra Maridalssiden, fra Sandermosen f.eks.   


   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden
Innlegg: 48
 

@lene Fikk meg en nydelig tur i Lillomarka i dag ; Startet med Haralds Bolig (38) og Ekspedisjons turen til Lillomarka i Stolpejakten - da fikk jeg også en fin anledning til å ta Kampen også og syklet videre innover via Breisjøen og helt til Steinbruvannet før jeg satte snuten tilbake til Trollvannsstua.  En fantastisk flott tur i nydelig vær.  Kun 2 HLF og da bare fra der jeg satt sykkelen og opp til Kampen.


   
Nina Didriksen og Kristin Bøe likte dette innlegget.
SvarSitér
(@kristin)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 43
 

Endelig ble det tur på meg igjen, det var vel på tide. Min kjære venninne fra Årvoll ble lurt ut i skogen i går, nydelig høstvær. Vi gikk fra Solemskogen og venninnen ble litt lang i maska da vi var fremme før vi fikk sukk for oss....slikt er jo egentlig ikke noe problem, det gikk da fint an å ta en skikkelig omvei tilbake til bilen 🙂 og det gjorde vi. Ble en veldig fin dag i skogen!

Kampen1
Kampen2

 


   
Gunnark og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette