Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-05 Gammel låvebro på Løkeneshalvøya

8 Innlegg
8 Deltakere
34 Reactions
1,636 Visninger
Daniel Hunn
(@cavakreket)
Kjentmann
Innmeldt: 2 år siden

3.november:
Dette ble en kort tur - så kort at jeg glemte å ta bilder. Ups.
Min mor bor på Nesbru, så denne posten passet fint å kombinere med et slags familiebesøk. Vi parkerte ved Esvika som anbefalt, det føltes litt privat ut, men når jeg får anbefalt noe så er jeg ikke vond å be. Vi respekterte imidlertid skiltet om at selve eiendommen er privat og vandret litt tilbake langs bilveien vi kom fra, før vi fant en traktorvei inn i skogen. 

Vi møtte mange langs veien, så det er åpenbart et populært tråkk for nærmiljøet, det var bra høststemning idag, så ikke så rart kanskje. Vel fremme ved posten kunne vi se at noen hadde satt opp blink til å skyte med luftgevær på også. Det var kanskje slikt man gjorde før ipaden kom? Interessant område, og fin tur hvor man kan justere lengden litt selv. Vi valgte å utvide litt og tok turen langs vannet tilbake igjen. 

Hans Löwe Larsen og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden

Besøkt 18.1.26. 
Etter å ha vært nede på Milorghytta i Heggedal ble det en kjapp stopp innom denne på returen. Vakkert ved sjøen året rundt selv om Konglungen innbyr mest til sommerlig visitt. 

Takk for turen! 

dfdfdfssssa

Hans Löwe Larsen, Gunnark og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Denne posten ligger jo litt i utkanten for en Marka-traver, men i dag ble den besøkt. Ingen bryllupsfest på Esviken i dag, så greit med parkering der.

Vha.et o-kart jeg hadde gjemt på, var det å følge snøstier frem til posten. Ingen nye spor i nysnøen var å se.

Retur samme vei og innover E18 mot byen.

Gull-merket er i rute, i alle fall 🙂

Post 5 Låvebro

Torgeir

Nina Didriksen, Morten Møst og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette