En heller ukjent kolle i Lillomarka, men fint med den brede stien mot toppen og posten. Jeg gikk i sikksakk på småstier fra tårnet på Røverkollen, dit jeg hadde syklet hjemmefra denne veldig varme dagen. Jeg brukte o-kart i orienteringen, det var nyttig, for det er veldig mange ganske små stier. Likevel uproblematisk å finne frem. Mange av stiene var veldig våte etter regnværet. Et fint sted å ha en post. Ser at arrangøren i dette heftet har opptil flere poster der de oppgir en geocache som kilde (som ofte i seg selv har en kilde nevnt, eller ikke nevnt). Tilbake på de samme stiene til tårnet og sykkelen. God tur! Hilsen Nina Stiene fra Røverkollen har tørket ganske bra opp nå. Jeg passerte Bamsetjern på veien. Der kunne det jo vært en post bare pga navnet. På Skysethøgda har jeg vært før for å finne orienteringsposter, men at det har vært en hytte der var nytt for meg. Synnøve Du skrev: Jeg passerte Bamsetjern på veien. Der kunne det jo vært en post bare pga navnet. Sikter du til et mulig underliggende bjørnetema i den nye boken? (Bjørnåtedalen, bjørnehi, AsBjørnsen osv). Ja, og så høres Bamsetjern så hyggelig ut. Og det er hyggelig der på en godværsdag. Fint å sitte ved stien oppe på østsiden av tjernet. Bamsetjern er kjempefint, både i navnet og gavnet, og ofte veldig folketomt, i det hele tatt et av favoritt-tjerna mine i nærområdet mitt 🙂 Kommunegrensa mellom Oslo og Nittedal går rett gjennom dette tjernet. Jeg vil også anbefale en tur innom Coronaplassen som noen tydeligvis laget under en av nedstengingene (jeg tror den første i 2020). Den er ikke langt fra kjentmannsposten. Legger ved et kart hvor Coronaplassen er inntegnet, der kunne det egentlig også vært en post 🙂 (Bildet er fra mai 2023.)