En topp tur til Buråsbonn. Ankom denne på sykkel og til fots fra Skoglund. Besøkte først Belsetbonn på toppen av Brekkedalen. Oversvømmelse ved 90gr.-knekken på veien mot denne. Syklet videre forbi Gotland hvor jeg satte fra meg sykkelen der blåstien begynner mot Mikkelsbonn. Fredfullt og rolig i skogen i dag. Kun regnets knitring mot jakka og bekkenes frådende bulder brøt stillheten. Stiene var mange steder forvandlet til bekker. På vei sørover ble det et hyggelig gjensyn med "Latinersteinen". Nå var det ikke langt igjen mot dagens hovedmål. Etter et relativt flatt parti og opp en kneik, så fikk jeg se posten rett foran meg ved blåstien. Kølabonner alltid en kjentmannspost verdig. Retretten samme vei tilbake til Skoglund. Årets våteste kjentmannstur var over. PS: Husk nå er tiden inne for å besøke Hagerupsfossen (post.36) Jarle Grep muligheten til å høste av de stordriftsfordeler vi har nå i den overlappende tobok-periode, og kom hit etter å ha funnet post 16-07 Tanumvollen tidligere på etterdagen. Start og mål var Vestmarksetra. Det ble nokså drygt etter hvert, men det var herlig å være langt fra 17. maifeiringens fyll og fjas. Vestmarka frembyr sannelig mange bonner, takk for posten her! Takk til Vibeke Brems for godt tips. Vi fulgte det tipset og posten ble enkelt funnet. Nydelig skogsvei opp fra Sandungen! Stod opp tidlig og fikk en flott runde i Vestmarka alene. Overskyet og minus 2 grader da jeg parkerte på Vestmarksetra kl.09. Overraskende gode skiforhold bare man velger en nypreppa løype. På løyper som ikke er kjørt opp er det veldig isete etter alt mildværet i det siste. Virker som en del har fått med seg hvor (overraskende?!) fine forhold det er i Vestmarka nå, selv om helt bart nede der folk flest bor, for litt utpå dagen var det riktig mange ute på ski. Jeg valgte løypa Vestmarksetra - Mikkelsbonn - Buråsbånn, for her var det morgenpreppa løyper hele veien. T/r til posten var dette ganske nøyaktig 18 km. Kun noen få hundre meter utenfor løypa, på skareføre på traktorveien som kommer til posten fra sør. På returen hadde gutta fra Lions åpnet Mikkelsbonn, så her ble det toddy og sjokolade i den flotte varmebua. Terningkast 6! Takk for en flott tur! Nydelige spor og tett snevær: Hinderløype mot posten: Burusbonn 5.1.20: Mikkelsbonn med flott servering: