Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-15 Pipestein

7 Innlegg
7 Deltakere
3 Reactions
5,543 Visninger
(@lipa)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden

@svarktander

Vi tok denne på torsdag og håpet var at sola som var meldt litt utpå dagen skulle komme fram. Den gjorde ikke det, men skydekket var høyt, så utsikten var veldig bra likevel. Vi valgte å parkere nede på veien mellom Åsa og Sundvollen og følge den blåmerka stien opp til Skardet og videre sørover derfra. Ble noen ekstra høydemeter i forhold til å ta den fra Kleivstua, men vi syntes det var verdt det. Oppover var det stadig flotte utsiktssteder og høydemetrene gikk fortere unna enn fryktet. Vi gikk også og så på selve stien, som vi antok er en gammel ferdselsvei.  Det er helt klart noen som har lagt ned et godt stykke arbeid i den. Da jeg kom hjem, kikket jeg i gamle kjentmannsbøker for å se om den hadde vært post tidligere. Selve stien har ikke det, så vidt jeg sant ut,  men i 92-94 var det post der Migarsbekken krysser stien, og det stod i en bisetning at det er en gammel postvei. Er det noen her på forumet som vet noe mer om denne?

Etter å ha kommet opp til Skardet, var det å følge blåstien sørover. Det ble et par små avstikkere for å se på utsikten her også . Ut mot posten ble det bushing for undertegnede, mens  turfølget gikk bort til den merkede stien og fulgte den inn. Posten i seg selv er veldig flott. Vi hadde en lang matpause der mens skravla gikk og utsikten ble utforsket.  

Turen tilbake til samme vei, og så var det bare å sette seg i bilen og kjøre tilbake til hverdagen etter enn flott fridag.

Hans Löwe Larsen likte dette innlegget
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

En sommerdag på Krokskogen i dag, men innlagt tur til Pipestein. Vi syklet fra Kleivstua til Retthella, og fulgte derfra blåmerket sti. 

En flott tur og en fantastisk utsikt!

Resized 20200723 145014

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette