Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-18 Janhula

11 Innlegg
9 Deltakere
4 Reactions
6,743 Visninger
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Gjensyn med Janhula i dag- en dag hvor skogen omtrent var folketom. + 2 grader og tett tåke og det var greit å holde seg til stiene.

Syklet fra Jonsetangen til Spålsveien

Janhula

og videre på blåmerket sti.

Tåkete på Krokskogen

Samme vei tilbake og greit å komme til varm hytte 🙂

Torgeir

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden

Med utgangspunkt Haukehytta ble det en flott 2-mils sykkel og gåtur forbi Bleiksjøen og nordover til Spålsetra og Sinnerdammen for post 16-21, og deretter til Janhula på returen.

Denne hadde vi lest om og gledet oss til lenge, 7-åringen og jeg, så spenningen var stor da vi nærmet oss. Vi parkerte syklene og la i vei innover nydelig blåsti. Ganske vått til steder og et par myrområder som skulle krysses, men entusiasmen var stor så vi fant fort frem. 

Vel fremme var det selvsagt stas å krype inn og finne både brisk, kaffekjele og spade, men at noen har klart å overvintre her syv vintre er jo komplett uforståelig. Og så langt fra folk han gjemte seg, den godeste Fleske-Lars. Makaløs historie.

Tusen takk!

KM 18 18 3
KM 18 18 2
KM 18 18 1

SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden

Fin post! Tok den med sykkelbuss fra Ringkollen, på en lang postjaktdag i juni.

SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

En av de siste postene i boka. Disse krever jo litt mer planlegging og logistikk. Men etter å ha funnet ut at denne ikke var så langt fra Jonsetangen dro jeg glad avsted. Problemet er at jeg ikke klarer å få noen av mine sykler inn i bilen uten store problemer og hjelp av sterke mannfolk. De siste er ikke alltid lett å få tak i. Turen til Janshula gikk fint. Møtte to barske elgjegere , som lovet ikke å skyte meg  og to hyggelige kjentmannsjegere fra
Norderhov. 
Ang. sykkel. Enten måtte jeg kjøpe ny bil eller en ny sykkel. Resultatet ble en Trinx til kr. 3,100. Sammenleggbar sykkel. Første langtur gikk altså til Janshula. Holdt på kjøre i grøfta flere ganger, men det er begynnerproblemer. Har ikke brukt den nok til at jeg kan anbefale den ennå. Møtte to andre kjentmannsjegere forleden som har kjøpt el-sammenleggbare sykler. Ca. kr. 13.000. De var veldig fornøyd.

SvarSitér
(@vigdis)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

Vi besøkte Janshula på ski fra Ringkollen 22/3-20. Flott post og terreng. Kred til SNO som merket naturreservatet. 
Vigdis

83B85B31 D13A 437E 816F 1B18BE486763

SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette