Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-29 Heinsteinen på Heikampen

22 Innlegg
18 Deltakere
15 Reactions
14.3 K Visninger
(@vigdis)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

Flott tur til Heinstein i dag. Skiføret begynner å bli magert her syd, men på Heikampen var det bra. Flott utsikt fra Utsikten også som vanlig.

Vigdis

PS skal lære meg hvordan jeg får rotert bildene riktig vei etterhvert:-)

49C24A55 71A0 4FE5 BBB0 F4BDE690106C
FD8C57B0 A36D 4F5D AFC6 51A257BD5DBB

SvarSitér
(@lipa)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden

Endelig har jeg vært på Heikampen. Kom meg aldri dit da det var post der sist. Med sykkel og til veienden i nærheten av klemsteinen, og deretter på apostlenes hester. Var vått ved Heikampen i dag. Vi prøvde å følge et gammelt tømmerslepe og komme opp til utsikten fra sør. Vi mistet slepet flere ganger oppover lia. Og det var stedvis veldig vått i terrenget.  Men vi kom oss opp og spiste lunsj ved utsikten før regnet kom. Deretter bar det bort til Heinsteinen.  Var flere snøflekker som minstemann benyttet flittig til å lage snøballer som ble kastet på undertegnede. 

Posten ble bokas gullpost for min del. Spennende sted et stykke utafor allfarvei. Og selv om det var glatt, kom hele familien seg opp på steinen. 4-åringen syntes det var stas, og mente at det det måtte være den største steinen i hele Norge.  

Ned igjen fulgte vi stien som går ned lia litt nord for utsikten.  Vått, men lett å følge.  Flott tur og flott post.

Lene likte dette innlegget
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann

Søndag 14. juni ble det tur på Heikampen. Vi dro tidlig for å komme sommervarmen i forkjøpet, og det funket. Kjørte til Sørkedalen skole, fulgte Vibekes rute litt lenger opp her og syklet Heikampveien til den sluttet, gikk deretter arbeidsvei/gammel setervei et stykke, så sti opp lia til platået. Men så leste vi ikke turbeskrivelsen nøye nok, og klarte å rote noe skikkelig rundt på platået. Vi kom jo opp på sørvestre kant av platået, mens posten er på nord-østre. Etterhvert var vi så blaute på beina at det var bare å vasse i vei over alle myrer - og for noen moltemyrer her oppe! (Mye mulig det blir en tur tilbake om noen måneder.)

Også denne dagen var vi heldige og traff to andre følger som lette etter kjentmannsmerket. Dvs. det ene følget var veldig profft, hadde detaljerte o-kart og bidro sterkt til at resten av oss kom i mål. Niste på kanten før nedstigning til syklene - og nede ved Sørkedalselva var det bare å vasse uti med skoa på for skovask og avkjøling. 

Heikampen (2)

SvarSitér
(@kristineb)
Kjentmann

@karlgeorg

Hei Karl Georg! Skulle gjerne likt å høre mer om raidet du tok fra Grua til Ørfiske! Vi har fått leid elsykler på lørdag, med utgangspunkt fra Sognsvann og tenkte å bruke hele dagen ute. Ser på muligheten for å ta tog hjem fra Grua/Hakadal.

Hvilke poster tok du? Eller er det mulig å lese mer om turen din under en annen av postene her inne kanskje?

Vi har også skaffet oss den nye boka, og ser også på muligheten for ta noen poster fra den nye boka også!

Hilsen Kristine 

SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden

Hei Kristine.

Jeg husker dessverre ikke hvilke poster jeg tok i 2018. Men husker at det var noen poster nær Grua og deretter bar det sydover via Katnosa og poster ned til Ørfiske som den siste. Det var blant annet 3 poster rundt Trehjørningen. Du ser nok hvilke 11 det er ved å bruke oversiktskartet bak i heftet.

Jeg har hatt to nye raid i dette heftet. Det første raidet var med tog til Grua og deretter sykle sydover og tilbake til Korsvoll i Oslo. Det tok 11,5 timer. Jeg tok postene i denne rekkefølgen (og alle er skrevet om på forumet under den enkelte post): 19 - 22 - 24 - 20 - 21 - 23 - 25 - 27 - 26 - 29 - 28 - 31. Det ble trolig 100 km sykling og ca 20 km gåing/jogging. Det tok 11,5 t og var meeeget slitsomt - holdt relativt høyt tempo. Kan være krevende å kopiere så sent på året siden dagene er kortere.

Forrige uke tok jeg et raid til, som også er omtalt under de enkelte postene. Det raidet tok jeg uten tog, men startet og avsluttet på Korsvoll nær Sognsvann. Raidet var slik: Korsvoll - Røa - inn Sørkedalen - 13 - 15 - 18 - 17 - 16 - 14 - 12 - 10 - 8 - Lommedalen - Røa - Korsvoll. Trolig 100 km sykling det også og 20 km gåing/jogging. Kom helt opp til nær Hønefoss i Nordmarka og tilbake igjen. Startet mens det var mørkt og det var mørkt igjen da jeg var hjemme igjen. Turen tok rett i underkant av 12 t med høyt tempo (relativt sett, siden det var så langt) hele veien. Flere tunge partier med trilling av sykkel og overvann på veiene. Hele turen kan, som den over, leses fra a til å ved å lese innleggene mine i samme rekkefølge som jeg tok postene.

Lykke til med raid! Dere kan klare flere poster enn meg på en dag om dere kombinerer to hefter! Gleder meg til å høre fra dere!

Hilsen Karl Georg

SvarSitér
Side 3 / 5
Del dette