Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-29 Heinsteinen på Heikampen

22 Innlegg
18 Deltakere
15 Liker
10.3 K Visninger
(@kristineb)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Innlegg: 6
 

@karlgeorg

Imponerende! Takk for gode tips. Vi får se hvor mange vi klarer, vi får planlegge godt! Du hører fra oss 🙂


   
Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 

@kristineb Gi oss en rapport her! Langturer er gøy, jeg har mye glede av planleggingsfasen, der jeg bruker papirkart og ser meg ut mulige ruter og postkombinasjoner. Hvis dere bruker elsykler og skal «ta en Karl Georg» må dere kanskje lade underveis?

Hilsen Nina
God tur!


   
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 5 år siden
Innlegg: 48
 

Og derrr avsluttet jeg boken 2018 - 2022 med denne posten.  Hadde gruet meg litt etter å ha lest om strabasiøse forsøk på å finne denne posten, men er'e 50 så er'e 50 - holder ikke med 49 da !  Fulgte Vibekes beskrivelse og veldig glad for det.  Hadde ikke turt å gå ut på myrene hvis det ikke var nevnt.  Veldig fint å gå på kantene - ble ikke spesielt våt i fjellstøvlene mine, men kan tenke meg det er tungt ved mye vann. Fant ingen blå bånd, men et par røde/hvite frem mot steinen og utkikkspunktet.  Gode stier mellom 557 og steinen, lett å gå der.  Et utrolig vilt og vakkert område. 


   
Hans Löwe Larsen, Gunnark, Morten Møst og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
Trådstarter  

Gratulerer med fullført bok. Det er rart med det at vi må ha med alle postene for å være fornøyd. En fin post å avslutte med.

Ingunn


   
SvarSitér
(@kristin)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 43
 

@vibeke  - og alle dere andre som hjelper meg frem!

Det har sine fordeler å være litt sent ute - jeg begynte ikke med dette før i fjor og startet på boken fra 2018 i november 2020 men jeg skal klare gull før fristen går ut! Dette er så moro at jeg allerede gleder meg til neste bok kommer 🙂 

Takk for fin beskrivelse av veivalg - fungerte veldig bra. Det er veldig tørt i skogen nå så tenkte det var lurt å ta denne turen nå før regnværet som kanskje kommer til uken. Gikk tilbake stien forbi utsikten og valgte den som går over til den gamle driftsveien som fører til(og fra) Gransetervollen. 

Atter en herlig dag i skogen - takk for det!

Heikampen1

 

Heikampen2
Heikampen3

   
Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 312
 

Å, så flott det er her oppe. Jeg har vært her på ski og i regn og tåke, men aldri i herlig fullsommervær med gyldne myrer og lufta full av lukter. Den veldige Heinsteinen var et hyggelig nytt bekjentskap, og enda en grunn til å ha god tid på en tur hit. 

IMG 9463

   
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 105
 

Nå må vi vel trygt kunne si at vi er på oppløpsiden i 2018-heftet. Hadde følt det var ille om jeg ikke hadde rukket å besøke denne fantastiske utsiktsposten i "min" del av marka. 

I dag klaffet det med logistikken og jeg hadde en bryllupsfest som måtte ut av systemet. Hva er vel bedre enn å roe nervene med en tur til Heikampen. 

Strålende solskinn og 20 grader. Møtte bare noen ytterst få på min vei. Fint tråkk langs skiløypa over myrene siste stykket der gore-tex joggesko holdt helt fint. Overaskende og overveldende fin utsikt mot Fyllingen og Bjørnsjøen ved posten. Nøt ustikten en stund her før jeg gikk til utsiktspunktet på Heikampen og nøt videre med fjordutsikt og det hele. 

PS! Kjentmannshefte + to kart funnet på posten. Loggført besøk 21.8. Noen som savner?!

KM 18 29 3
KM 18 29 2
KM 18 29 1

   
Nina Didriksen, Kristin Bøe og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette