Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Post 18-41 Marikollslottet  

RSS

Nina Didriksen
(@ninad)
Svært aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
3. september 2018 13:14  

En post med vid utsikt! Veldig flott! Opp fulgte jeg den nye traseen som er anlagt pga anleggsarbeidene (som forøvrig var svært godt hørbare), en sti som feilaktig er skiltet «Marikollenslottet», men postboken har heldigvis navnet riktig.

Stien er ørlite bløt her og der og to av gangbanetømmerstokkene vippet faretruende, men ellers er traseen fin og utsikten er verdt en god rast. Underlig nok ingen hjortelusfluer her (to i Maridalen).

Nina

Dette emnet ble endret for 2 måneder siden av Morten Møst

Hilsen Nina
God tur!

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
4. oktober 2018 15:12  

Jeg jogget fra post 40 og det ble tungt opp bakkene etter å ha passert Ahus osv. Jeg hadde ikke lest Ninas anvisninger og rotet meg etter hvert inn på anleggsområdet, som var svært bråkete. Men jeg kom meg heldigvis tilbake på stien til posten og dermed ble det lett. Tok bussen hjemover fra Blystadlia.

Karl Georg

SvarSitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 15 år siden
12. november 2018 23:44  

En flott tur hit i dag. Svært greit å parkere ved skolen/idrettsanlegget. Noen rester etter hoppbakken så vi ikke, men anleggsarbeid var det både i "bunn og topp", godt hørebare og svært synlige.

Fulgte den "Nye" blåstien til venstre for bakken (sett mot bakken), den nye, fine broen gjorde susen i dag, det var mye vann i bekken. Stigningen var vi godt forberedt på, da er det bare å ta tiden til hjelp. Stykkvis var stien våt, men også helt grei flere steder, godt skodd kom vi ganske tørrskodde hjem. Etter stempling og kaffekoppen på utsiktspunktet - mens solen virkelig kom frem og himmelen ble blåere og blåere, fortsatte vi turen til Bjønnåsen og tusenårsstedet. Flott her også, grei blåsti helt opp. Tok samme sti tilbake og ned til bilen.

Ingunn

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
24. november 2018 13:17  

Egentlig en grei post, men det er mange stier som er merket i området ved posten og det er lett å gå litt surr.

I dag fra Sandbekkhytta og oppover i lia mot posten. Mye is på stiene og greit med nye piggsko.

Ingen sol, men hvitrimet og fint i høyden og brukbar utsikt østover.

Torgeir

Marikollen 2

Marikollen 1

SvarSitér
Jarle Karlstad
(@jarle)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
24. november 2018 23:28  

Jeg var også her i dag, Torgeir. Det ble skigang med staver på favorittrunden min i Østmarka: Marikollen-Marikollslottet-Bjønnåsen -Blåtjerngrana-Barlindåsen-Ramstadslottet- tilbake til Marikollslottet-Marikollen. Nydelig og vinterlig i Marka i dag med noen kuldegrader og et tynt rimlag på bakken. Men mest vinterlig var det i alpinanlegget i Marikollen hvor snøkanonene gikk for fullt.

Jarle

Dette innlegget ble endret for 2 uker siden av Jarle Karlstad

SvarSitér
Del dette

Working

Please Logg inn or Register