Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-39 Rudskampen  

RSS

Jarle Karlstad
(@jarle)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
26. september 2020 19:05  

I dag var det på med langstøvler, lue og hansker. Så var det bare å slenge seg på sykkelen for å ta seg innover til en av Romeriksåsens mange herligheter. Jeg syklet fra Rustad-saga, og innover retning Sjonken. Men ganske snart tok jeg inn på Melbyseterveien/Råbjørnveien. Fikk fort varmen i meg oppover bakkene mot Råbjørn og Råbjørnhytta. Tok meg tid til en liten avstikker her ved min favoritthytte i Romeriksåsen. Det var forresten noen karer som jobbet dugnad på hytta i dag. Etter besøket her, syklet jeg videre til der veien slutter og blåstien mot Rudskampen begynner. Og stien var forvandlet til en liten bekk etter alt regnet i det siste. Tok av fra blåstien ved en ganske stor myr, og bushet opp til posten på toppen. En herlig post i villmarka. Og denne posten er nok et eksempel på at det ikke bare er posten som er verdt besøket, men hele området og traseen innover i Marka. Selve topp-platået er rene eventyrlandskapet med gamle forvridde furuer i alle fasonger. Ingen HLF 🙂 Samme vei tilbake til Rustad-saga.

Jarle

David Aleskjaer, Synnøve Kjærstad, Liv Paltiel og 1 personer likte dette.
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
4. oktober 2020 20:12  
C6F8BA67 DAC4 40AD A7E0 2C8D6A5619E1

Nok en grå og yrvåt dag, ispedd noen silende regnbyger. Men vinden var ikke så merkbar her, selv om det dro godt på hytta lenger vest i natt og i formiddag.

Om Bleiksjøflaka spratt inn på Topp cirka 3 i går, så gjorde Rudskampen det samme i dag. Det er noe med gammel, romslig skog, mosedekke, myrer, høstfarger og sikkert litt utsikt i klarvær.

For oss ble det sykling fra Sjonken. Litt grov grus på en del av traseen, ønsket meg ballongdekk. 

Hilsen Nina
God tur!

SvarSitér
Del dette