Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-37 Slippsted Langpiperen på Stormyra

15 Innlegg
11 Deltakere
41 Reactions
3,426 Visninger
(@atle)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden
Trådstarter   [#356]

På vei mellom post 20-40 Kroktjernet og Harestua torsdag 1. september oppdaget jeg rett ved blåstien mot Harestua et skilt om et slippsted. På nabotreet så jeg baksiden av et Kjentmannsmerkeskilt og trodde først det kunne være et gjenglemt skilt på en gammel post. Forsiden viste at dette var en ny post - og at den røde klippetanga er tilbake.

Fallskjermslipp 09.11.44
Post 37

Posten er lett å finne på Stormyra ca 3 km på blåsti fra Harestua eller ett par hundre meter på blåsti fra grusveien vest for Langpiperen.

Morten Møst, Kari Lohne, Hans Löwe Larsen og 3 andre kjentmenn likte dette innlegget
Sitér
(@toms-naturglede)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

Og klippetanga: montert feil vei. 

Morten Møst og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Postet av: @toms-naturglede

Og klippetanga: montert feil vei. 

Har sett det flere steder. Lurer på om de mener at vi skal klippe inn fra toppen av heftet …

God tur! Hilsen Nina

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@hansf)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden

I en gammel kjentmannsbok fant jeg at denne posten tok vi den 13.juli 1997. Det ble tatt to bilder (vi var da i før-digital tid), og bildene viser at både myr og vi har endret oss... Myra har blitt utbedret siden den gang ved at man har lagt plank ned på stien, og denne gangen gikk vi dermed tørrskodd! Det har jeg lyst til å si noe mer om. Vi har gått i alle svenske fjell fra Härjedalen til Abisko i nord, og svenskene legger nesten alltid doble planker der stiene går over myrer (spong - flere spänger"kaller svenskene sine planker). Dermed unngår man store sår i myra - ikke minst etter at syklistene inntok fjellene. Ikke noe problem å stoppe opp for å ta bilder etc. Burde også ha vært gjort her i landet. Men her er det kanskje delte meninger om det, og dessuten langt mer privat skog enn i Sverige.

Morten Møst, Kristin Bøe, Synnøve Kjærstad og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden

Nydelig post et sted du sjelden møter folk. Jeg parkerte ved Harestua og tok et raid for postene 37-41 (34 km). Dette ble post 2 av 5 på turen. Turen videre nordover på blåsti var særdeles bløtt, men jeg trivdes.

Karl Georg

Synnøve Kjærstad og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 1 / 3
Del dette