Ser ut som Imarka-appen med kart og føremelding blir forbeholdt Skiforeningens medlemmer, altså en betalingstjeneste. https://www.budstikka.no/folg-nyhetsdognet/s/5-55-1266599?p=lc-6504983-27054-budstikka Takk til Andreas Sand som fant og delte denne lenken. Men det er jo bare å åpne føremeldingen skiforeningen.no/utimarka/foremelding/ eller turplanleggeren skiforeningen.no/utimarka/turplanlegger/ via en nettleser, enten på mobil eller en pc. Jeg blir i hvert fall ikke avkrevd innlogging der. God tur! Hilsen Nina Hei Morten og alle andre postjegere: I heftet s. 3 anbefales bruk av gratis tur-app «iMarka». Viser til nylig presentasjon av Sporet på Skif. sine sider. Kan se ut som «iMarka» ikke vil være tilgjengelig lenger ? Mvh Andreas @andrsa Jepp, Imarka har blitt til sporet.no og gir visst kun skiløypekart. Hvis noen har tips til andre apper/nettsteder med stikart for Oslomarka, så er det fint. Hei, Gunnar! Jeg bruker en kart-app som herer Topo GPS. Det koster noen tiere, men er nesten gratis med tanke på all nytten jeg har av den. Lett å bruke selv for en kløne som meg. imarkas eneste styrke er etter mitt syn enkel tilgang til føremeldingen, samt preppekart i realtid. Ellers har jeg aldri skjønt hvordan den skal brukes til navigering, så den kommer jeg ikke til å savne. Topo GPS ligner på normale terrengkart, har sporlogg og andre finesser. Er man så heldig å ha en fil med kjentmannspostenes posisjoner, er det greit å importere den.