Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Imarka-appen

11 Innlegg
5 Deltakere
14 Reactions
1,813 Visninger
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

Ser ut som Imarka-appen med kart og føremelding blir forbeholdt Skiforeningens medlemmer, altså en betalingstjeneste. https://www.budstikka.no/folg-nyhetsdognet/s/5-55-1266599?p=lc-6504983-27054-budstikka

Takk til Andreas Sand som fant og delte denne lenken.

Hans Löwe Larsen likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Men det er jo bare å åpne føremeldingen skiforeningen.no/utimarka/foremelding/ eller turplanleggeren skiforeningen.no/utimarka/turplanlegger/ via en nettleser, enten på mobil eller en pc.

Jeg blir i hvert fall ikke avkrevd innlogging der.

God tur! Hilsen Nina

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@andrsa)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden

Hei Morten og alle andre postjegere: I heftet s. 3 anbefales bruk av gratis tur-app «iMarka». Viser til nylig presentasjon av Sporet på Skif. sine sider. Kan se ut som «iMarka» ikke vil være tilgjengelig lenger ? Mvh Andreas 

SvarSitér
(@gunnark)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

@andrsa Jepp, Imarka har blitt til sporet.no og gir visst kun skiløypekart. Hvis noen har tips til andre apper/nettsteder med stikart for Oslomarka, så er det fint.

SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

IMG 9187

Hei, Gunnar!

Jeg bruker en kart-app som herer Topo GPS. Det koster noen tiere, men er nesten gratis med tanke på all nytten jeg har av den. Lett å bruke selv for en kløne som meg.

imarkas eneste styrke er etter mitt syn enkel tilgang til føremeldingen, samt preppekart i realtid. Ellers har jeg aldri skjønt hvordan den skal brukes til navigering, så den kommer jeg ikke til å savne.

Topo GPS ligner på normale terrengkart, har sporlogg og andre finesser. Er man så heldig å ha en fil med kjentmannspostenes posisjoner, er det greit å importere den.

Dette innlegget ble endret for 7 måneder siden av Morten Møst

Atle Berntsen, Hans Löwe Larsen og Gunnark likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette