Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-07 Hytte på Ringiåsen

16 Innlegg
10 Deltakere
48 Reactions
5,309 Visninger
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 7 år siden

I dag har jeg vært på hytte til hytte tur i KMP.  Startet med KIF hytta og bilte videre til Jordbru.  Tok nr. 8 Ramsåsen herfra og kan ikke skjønne at jeg ikke fikk med meg at hytta var så nær.   Dette var ikke et terreng jeg ønsket å bushe i, men fulgte boka og det var lurt.  Gikk mange stier skarpt nordøst, tok feil noen ganger - men fant den til slutt.  Hytta er skikkelig godt laget og så den ikke før jeg nærmest sto på taket.  Må si jeg var glad for GPS ellers hadde jeg nok blitt svært usikker.  Begynt å bli et godt tråkk frem til hytta.

Post 7

Etter å ha gått fra parkeringen v skytebanen på Jordbru, inn stien og 7-800 m fant jeg dette tråkket til venstre. 

Post 7.1

Den fulgte jeg helt opp til dette kjennemerke, der går det en sti parallelt med stien jeg kom.  Gå den til du kommer til en kløft, opp på høyre side og videre ned til hytta.  Hele turen ble 2 km (t/rt)

Post7.2

Og nå venter jeg bare på nydelige klær, stilig kjøretøy og ikke minst en flott prins ;-).

Hans Löwe Larsen og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Sånn, @ingeborgpersonligcoach-no?

IMG 1543

God tur! Hilsen Nina

Ingeborg Roald likte dette innlegget
SvarSitér
Ingeborg Roald
(@ingeborgpersonligcoach-no)
Kjentmann
Innmeldt: 7 år siden

@ninad Akkurat det jeg drømmer om 😀

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
 Guri
(@guri)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden

@ninad Da jeg ikke hadde funnet denne hytta etter å ha gått opp og ned i området stod valget mellom å gå hjem uten å ha funnet posten eller å lese på dette forumet. Jeg valgte det siste, og det var litt trøst i innlegget over. Derimot var det et hint i meldingen din: om at det var så fin utsikt fra posten. Det var det ikke der jeg hadde lett, så da prøvde jeg å lete høyere i terrenget. Da gikk jeg rett på hytta fra nedsiden, og det var tømmerveggen jeg så først. Jeg lurer litt på om det var et tilsiktet diskret hint fra deg, eller om det bare var uttrykk for glede over den fine utsikten 🙂

Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden

@guri Jeg trøblet en del også. Kom for langt ned. Jeg gikk ned for tidlig, ville unngå å gå stien mange høydemetere opp. Skjønte at jeg måtte opp likevel. Fulgte stien, kikket hele tiden mot venstre og der borte var det en tømmervegg! Å ta posten nedenfra var lurt så godt gjemt den er hvis du kommer ovenfra.

Hans Löwe Larsen likte dette innlegget
SvarSitér
Side 3 / 4
Del dette