Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-11 KIF-hytta på Kolsås

11 Innlegg
8 Deltakere
15 Reactions
2,017 Visninger
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Med all skiltingen som er innført her vil jeg nok anbefale å parkere lenger ned, f.eks. på Kolsås t-bane st. Det har vært mye diskusjon og krangel rundt parkering i denne veien iflg. lokalavisen.

Ingunn

SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Noble Member Administrator
Innmeldt: 6 år siden

Jeg vil slå et slag for å ankomme med T-banen (Kolsåsbanen). Rart at dette ikke en gang er nevnt i postbeskrivelsen, etter mitt syn. Et utmerket alternativ til stress med parkering, og fin oppvarming fra Hauger stasjon til stistart.

Victor Hansen og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden

@store-bernhard Jeg tok T-banen til Hauger. Viktig at det er også mulig å komme greit fram kollektivt til noen poster. Har snakket med flere om at det er leit at en må kjøre LANGT med bil? Kanskje burde en ha organisert felles kjøring? 

Det ble en hyggelig historisk minnestund  ved dette besøket! Jubileumsutstillingen i 1914 var en skikkelig stor begivenhet. 

Stor ros til utvalget over at en valgte denne hytta som kjentmannspost 100 år etterpå! 

Nina Didriksen, Kari Lohne, Victor Hansen og 1 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden

Postet av: @erikhaugros

Har snakket med flere om at det er leit at en må kjøre LANGT med bil? Kanskje burde en ha organisert felles kjøring?

Enig. Jeg har, om ikke annet, fast tradisjon med å fylle opp en bil på åpningsdagen og ta postene på Hurumlandet og deromkring. Da har vi vært opptil fire personer som kan klø seg i hodet mht. beste kjørevei, parkering og adkomst til postene. 

Jeg prøver å «kameratkjøre» også til andre poster der sykkel eller kollektiv blir for langt eller kronglete. Å reise kollektivt fra heimen i Oslo til for eksempel østsiden eller nordsiden av Romeriksåsen er nesten en heldagsekspedisjon med for mange bytter og finlesing av rutetabeller (jeg har prøvd). Desto større lykke og frihet når en bare kan slenge seg på en buss eller T-bane - eller aller helst, gå eller sykle hjemmefra.

God tur! Hilsen Nina

SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Første post i 2025.

Vi har rotet rundt i Østfolds indre skoger ("fjella") i vintersesongen, og hatt barmarksturer og mye bålfyring gjennom vinteren.

Nå er tiden moden for å forsøke seg på marka igjen, og en sørvendt li må jo by på både barmark, blåveis og hvitveis? Ja, Kolsås leverte!

Vi parkerte på Kolsås stasjon - det er gratis parkering i 24 timer - vi tenket at det skulle holde. 1,5 Km med god stigning fikk testet vårformen, og plutselig var vi ved KIF-hytta. Nydelig sted i en nydelig dag. Ble sittende med niste og kaffekok en lang stund i stekende sol. 

En kort og vidunderlig start på 2025-sesongen!

SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette