Parkerte i Oddvar Solbergs vei på Romsås, like ved der rødmerket skiløype startet. Fulgte denne til kraftlinja, så god sti videre til Bamsetjern. Posten ligger nesten helt ved stien. En bør se etter restene av grunnmuren til huset, for den ligger kloss opp til stien. Det er få høydemetere å gå dit fra Romsås. Så var det tid for å børste støv av kjentmannshåndboka igjen. Dette er en nærpost for min del, og en post jeg har sett meg ut som en fin tur på en dag hvor "tur" ikke skal prege hele dagen. Vi parkerte på Skytta som anbefalt, og labbet innover fra nordsiden. I retrospekt må jeg si at terrenget er mer spennende fra sørsiden, men forandring fryder, så det var fint å teste en annen inngang i dag. Litt mye is på skogsbilveien her fortsatt, men det blir nok bra om et par uker tipper jeg. På vei tilbake gikk vi innom Koronabenken som tidligere nevnt i tråden her. Vedlagt er ruta google-maps mener at jeg tok. Selv kan jeg ikke huske å ha gått akkurat slik altså... @cavakreket Nei, det var en litt forvirrende rute til og fra posten😊 Kanskje ikke den mest spennende posten, dog ikke ofte jeg er på disse kanter. Greit å sykle fra Badedammen (Grorud) og posten ble tatt fra nord. Ennå en del is på skogsveien NV for posten, så sykkelen ble parkert. Ellers tilnærmet snøbart. En del anleggsarbeid på veien like ved Romstjern, så det var ikke bare skogens ro med lastebiler og dampveivals. Kun sparsomme rester fra kjeler og diverse ved posten, så det ble middag hjemme 🙂 Samme vei tilbake. Torgeir S Med hyggelig turfølge parkerte jeg ved Romsås kirke i går før turen gikk videre på veien og til det - som på mitt kart Lillomarka 25 000 er en merket skiløype. Flott sti, utfordringen er at det er mange stier her. Høyspentlinjen var til god hjelp for å finne ut om man var på rett sti. Så Bamsetjern og klarte å gå litt forbi posten, men oppdaget dette fort. På en kolle litt ovenfor posten så vi over til Røverkollen, dit skulle vi. Tørre og fine - mange stier som kan gjøre orienteringen litt vrien enkelte steder. Tror aldri jeg har møtt så mye folk ute i marka når det ikke er noe spesielt arrangement som i går. Ingunn