Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 24-35 Sæterberget

13 Innlegg
8 Deltakere
43 Reactions
3,125 Visninger
(@kjemikar)
Kjentmann
Innmeldt: 1 år siden

Eg var der i dag og dersom ein ikkje er redd for litt stein i vegen og har breie nok dekk, så bør det definitivt vere mogleg å kome seg nesten heile vegen til toppen. Eg hadde sykla med min udempa grusracer med 32 mm dekk om eg berre skulle til den posten.

Eg vil tru at posten også er ganske fin å ta på vinterstid, sidan det berre er å traske opp skogsbilvegen den lille vegen frå skiløypa.

Hans Löwe Larsen, Nina Didriksen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden
Trådstarter  

@andrsa Beklager sent svar, spørsmålet forsvant i sommerturavviklingen. Mulig forrige innlegg besvarer det? Selv gikk jeg jo fra Brovoll og kjenner dessverre ikke detaljene i atkomsten fra den andre siden.

God tur! Hilsen Nina

Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
(@sporveis)
Kjentmann
Innmeldt: 3 uker siden

Dette ble siste post på en helgetelttur der jeg fikk tatt tre poster i 2026-boka (37, 39, 40) og fire poster i 2024-boka (35-38). Kom fra Råsjøen via Brovoll. Jeg valgte å prøve å angripe østfra.

Det gikk... greit? Har prøvd å illustrere: det gule er stien, det grønne er grusvei, og det røde er noen ordentlig grove maskinspor som jeg mistenker er av samme arten som beskrevet tidligere i tråden. Jeg fulgte sporet opp til der jeg har krysset av med en svart x, og gikk så feil ved at jeg fulgte sporet et stykke videre. Da hadde jeg gått glipp av en liten sti som går opp mot toppen. Ikke så rart, den er ikke særlig synlig, og man må gjennom et kratt og rundt et knekt tre før man finner stien. Men når man først finner den kan man følge den helt opp til platået, og derfra er det lett terreng opp til toppen. Tok så veien ned til Orhagan og videre til togstasjonen.

Anbefaler denne varianten kun hvis det har vært tørt en stund, siden man må gå i maskinsporet i noen hundre meter.

Sæterberget

Dette innlegget ble endret for 3 uker siden av Christin Vangen

Gunnark, Hans Löwe Larsen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 3 / 3
Del dette