Kort og fin tur fra Heggedal stasjon - dette er et flott turområde! Anbefaler å ta denne en dag med klarvær, for utsikten er flott. Ikke akkurat gjemt, som andre Milorghytter. Jeg tok en liten ekstra runde for å nyte dagen og terrenget, mange merkede stier i området, blant annet en rundtur som kan anbefales! Kari anbefaler denne på en klarværsdag - jeg tok denne i går mens tåka lå som et lokk over terrenget. Ikke mye utsikt. Gikk en egen liten runde: Gps'n ledet meg fra stasjonen og inn syd for posten på Hallenåsen (vei) - der går det en umerket traktorvei/sti rett nordover til man møter blåstien og er inne på rundturen som er nevnt. Tok stien rett nordover etter posten til gml. Heggedalsveien som går rett ned til stasjonen. Mye bredere og mer lettgått enn ankomsten. Avsluttet med å gå opp til Wentzelhytte (DNT) opp Vardåsen slalombakke : der skinte månen over lokket av tåke som lå under meg. Slalåmbakken er fin. Har gått mye opp og ned der. Både i bakken , og på blåstien opp. Kort og fin tur fra Heggedal stasjon - dette er et flott turområde! Anbefaler å ta denne en dag med klarvær, for utsikten er flott. ... Jeg fulgte Karis instruks om å gå denne turen i vakkert vær, det var gennialt! Bærre lækkert som de sier i Midt-Norge: Veldig artig å gå på de fine svaene, og gjennom den brede kløften med høye glatte vegger. Flott utsyn mot hovedstaden: Pål Nå er det heldigvis blitt rutine for meg å lese forumet før jeg begir meg ut på tur, og godt er det! 😊 Utsikten fra hytta er nydelig og tipsene om å gå rundturen, og i klarvær, likeså. Jeg begynte og avsluttet turen ved Heggedal stasjon og gikk rundturen med klokka, og jeg kappet rundturen ved kjentmannsposten. Ruiner ved begynnelsen av rundturen Heldigvis tørt på svaene og liten tvil om veien videre Ingen skilt fra fra sør, men hytta var synlig fra stien 🙂 Et fascinerende sted på nedtur hvor stien fører mellom to skrenter Underlandsåsen sett nedenfra, fra Kistefossdammen, med Heggedal fabrikker veldig tydelig Turen ble avsluttet med ti høstposter fra Askeladden turorientering. Der var det opp og så ned igjen også på den andre sida av dalen.
Jeg så også at søndag 15.9 har Historielaget servering her kl 12-15, så det er skiltet inn til Bekkestua. Da er det sikkert mulig å få god info.
(med følge av gamle kammerater)