Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-10 Flyvrak i Dammyrdalen - tipptank

18 Innlegg
15 Deltakere
8 Reactions
13.3 K Visninger
(@hmunthe)
Kjentmann
Innmeldt: 17 år siden

Noen hundre meter før man kommer til slutten av den gamle Dammyrveien går det opp et tråkk til den gamle flyvrakposten. Det er en liten varde oppå fjellskrenten på høyre side av veien, og det er blå og hvite bånd der tråkket begynner. Både varden og båndet er lett å overse, men det står en liten bjerkestamme lent inn til fjellskrenten på høyre side. Finner du først båndene er det bare å følge dem, først til den forrige posten og så til den nye. Men det er ikke lettgått terreng i den tette skogen.

SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Kom syklende fra Heggelivannene ned de herlige bakkene til Storebekkhytta før nye stigninger startet. Oppover den svingete Dammyrdalen bar det. Men hvor skal man stoppe og begi seg innover i lende mot posten? Da er det bare å følge Henrik sitt tips om å stoppe ved bjerkestammen ved fjellskrenten på høyre side av veien. Her starter som han nevner de blå/hvite båndene innover mot tipptanken. Og disse står så tett at det bør ikke være noen problemer med å finne fram. Akkurat 10 år siden jeg var her sist og stemplet ved turbindelen. En interessant historisk post om en tragedie i Marka. Da jeg var tilbake ved sykkelen fortsatte jeg videre oppover mot Dammyra.

Jarle

SvarSitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden

Det er åtte år siden sist jeg så en av disse vrakdelene. Da gikk jeg opp ved hytta lenger ned. Hvordan den turen var, har for lengst gått i glemmeboken. Luksus med merker helt fra veien og inn til posten! Imponerende at disse delene er blitt funnet igjen i det terrenget! Flott post!

Synnøve

SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Denne posten vil jeg tro nesten er umulig å finne uten merkingen fra veien!

Den lille varden var kun 20 cm og den mye omtalte bjerkestammen var borte. Men nå er det et lite synlig tråkk inn fra veien og også merkebånd er synlig, om du ser godt ( vi måtte snu og lete på nytt). Og er du kommet til den nye veien, så gå 2-300m tilbake ( om du kommer fra Sørkedalen).

Det ble et lite gjensyn med den andre fly-delen, som var post noen år tilbake og som nå altså merkingen går forbi.

10 Kjentmenn besøkte posten i går og turen gikk videre til Mørkreiåsen.

Kjølig vår, kun 8-10 grader.

Hilsen Torgeir

SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden

Jeg fant aldri stien jeg heller. Jeg gikk dermed opp i lia fra der hvor bekken krysser veien. Til slutt kom jeg til stien som går til vraket. Det ser ut til at den stien går "langt" nordover, så det er ikke mulig å gå feil ved å gå rett opp derfra jeg gikk opp. Jeg sjekket ikke hvor stien startet, da jeg ville ned til sykkelen raskt - hadde så mange poster å ta i dag.

SvarSitér
Side 2 / 4
Del dette