Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-25 "Enketangen"

13 Innlegg
11 Deltakere
4 Reactions
8,548 Visninger
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden
Trådstarter   [#121]

Idyll så langt øyet rekker. En liten naturperle som det står skrevet i KB. Flott sted å tilbringe en vakker sommerdag. Og det er heller ingen avskrekkende avstand fra Elnes og opp hit til denne innbydende odden. Gikk først opp til den store Elviksdammen, før jeg tok blåstien langs vannet til posten. Litt småsurt ute på odden i dag, men fint å sitte på den store stokken ytterst på odden uansett. Og øyene med hyttene utenfor tangen, kompletterer liksom hele bildet. Ingen kjentmenn å se i dag heller. Valgte stien/grusveien bak båtnaustene litt bortenfor posten da jeg gikk tilbake til Elnes.

Jarle

Sitér
(@skogtroll)
Kjentmann

Jeg tok denne på min runde i går. Gikk fra Hakadals verk, fulgte blåstien og kom rett på odden og posten. Holdt på å gå forbi, i mitt hode hadde jeg av en eller annen grunn fått for meg at jeg skulle krysse demningen før jeg fant posten. Da jeg sto på odden og snudde meg så jeg rett på posten. . Ett flott sted, men det blåste ganske bra. Bedre enn dette kan det ikke bli i ett fint høstvær som i går. Det sto ett telt på høyden på odden, og i groppen lå det en del søppel.  Får håpe de tar det med seg når det går. Fortsatte over demningen. Her hadde det skjedd ting siden jeg var her, det var satt opp gjerde på det laveste partiet.  Det rant ikke vann over demingen i går, jeg har ikke likt å gå der når det har vannet har rent over og det ikke har vært noe gjerde der.  Fortsatte på en meget god sti i hyggelig terreng ned til Trehørningen.

Ingunn

SvarSitér
(@audrmagnussen)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden

Er det grei parkering på Elnes?

SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Trådstarter  

Ja, jeg har alltid funnet ledig plass her. Men husk at det egentlig er to P-plasser. Først en umiddelbart etter den smale undergangen og en til oppe ved bommen.

Jarle

SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

Samme erfaring som Jarle, alltid funnet plass. Men synd at toget ikke stopper her lenger.

SvarSitér
Side 1 / 3
Del dette