Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-42 Sarabråtbakken

7 Innlegg
7 Deltakere
3 Liker
3,875 Visninger
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 87
Trådstarter  

Grei post, og en fin start dersom en vil ta "trekanten" i Østmarka med post 42, 43 og 44 i en jafs.

Gå til krysset Mariholtet og Sarabråtan og fortsett 50 meter mot Mariholtet. Da går det et Ola Dilt-tråkk (turorientering) oppover lia - og KM-posten står ennå litt lenger oppe enn Ola Dilt-posten.

Det tråkket blir nok stående til KM-perioden er over, så det kan være en grei markør.

Deretter - videre på blåsti mot Gullsmeden.


   
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 

Ja, disse postene er en fin kombinasjonstur, som jeg tipper mange har sett seg ut. Det er også mulig å utvide med Mortvassåsen som den fjerde, hvis en ønsker en litt lengre tur. Fra Guldsmeden kan en ta seg ned mot overgangen mellom Elvågaene (kalt El Paso) og følge blåsti derfra. Fra Bjønnbeteveien nord for åsen går det et gammelt maskinspor opp i åsen, ok å følge nesten helt opp. 

Fint ved post 42:

Nina

Hilsen Nina
God tur!


   
SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 23 år siden
Innlegg: 49
 

Vi gjorde som så mange andre, tok disse tre på en runde.

Start ved Østmarksetra, og runden med uret rundt Ulsrudvann og Nøklevann. 12 km til fots, stort sett på vei, men blåstien over Slettfjellet.

En riktig deilig tur, særlig i så fint vær som i dag. For garvede geocachere er alle tre kjent mark, men dette området er alltid en reise verdt!

Hilde, Pål & Caro Mio


   
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Jeg startet ved Ulsrud t-bane og løp opp til Østmarksetra parkering og videre slik andre har beskrevet - første post på en skikkelig rundtur til postene 42-45.

Karl Georg


   
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

I dag ble bilen byttet ut med kollektiv transport. Kolsåsbanen går til Mortensrud så jeg hoppet av på Bogerud. Veien derfra og opp til Rustadsaga, videre langs Nøklevann og opp til "svingen", inn her. Her er både tråkket som er omtalt godt synlig, men også stien fra de to mastene som er omtalt i heftet. Da jeg hadde stemplet fikk jeg også "besøk" av ett par som var på postjakt og jammen dukket en person og en hund opp da vi var på vei ned.

Ingunn


   
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 105
 

Dagen begynte med skitur på Lygna, og endte med sykkeltur i Østmarka. Fin tid vi er inne i, alt tatt i betraktning. 

Årets første sykkelcache med sønnen på 8. T/R Østmarksetra. De to nabopostene tok vi for noen uker siden. Masse folk ute i godværet. Helt bart her nå.

Som alltid er det gøy med gamle hoppbakker. Her så vi tydelig både boltene og steinrøysa som har vært kulen på unnarennet. Prøvde å se for oss akkurat hvor hoppkanten og landingen må ha vært. 

Takk for turen!

KM 18 42

 


   
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 312
 

Dette ble vår gullpost, som vi klippet i fint vær i dag etter å ha gått fra Rustadsaga. Dermed er jeg og fr. Vesle-Bernhard på budsjettet, som er 40 funn før det kommer ny bok. Det har vært mye fint å oppleve, ikke minst de siste månedene da det også har vært en egen stemning i Marka på grunn av koronasituasjonen.

Jeg oppdaget etter hvert at jeg hadde vært her for fem år siden, på en geocache som henger syv meter fra Kjentmannsposten.

Etterpå fortsatte vi opp lia og fant et fint utsiktspunkt mot vest, med sitteplass og vedstabel. Hjortelusfluene fant også oss.

IMG 1534

På Sarabråten var det nye folk som hadde slått opp telt inne i grunnmuren, og lot utstyret flyte overalt mens de spiste brunch. Jaja.

 


   
Liv Paltiel, Jokkolokko og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette