Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-44 Oslo Skiklubs Hytte

4 Innlegg
4 Deltakere
0 Liker
4,968 Visninger
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 86
Trådstarter  

Siste post på "trekanten" i Østmarka. En ekte "walk-in"-post, 30 meter fra veien fra Gullsmeden og tilbake til Rustadsaga.

Ikke den meste krevende av postene, men fortjener et lite innlegg i forumet den også.

Også her er det Ola Dilt-post, så valgfritt om man vil ta tråkket til høyre eller venstre for den lille kollen - og i ren galskap ta det andre tråkket tilbake igjen...

Postoppslaget er ikke i orden, plexiglasset er ikke festet. Så være forsiktig nå tanga tas vekk for klipping, det er den som klemmer hele installasjonen på plass. Sender melding til Skiforeningen i dag. Her trengs noen skruer.


   
Sitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Tredje post på rundtur-joggeturen Ulsrud t-bane - 42 - 43 - 44 - 45 - Bogerud t-bane. Jeg rotet litt for å finne posten, utrolig nok. Årsaken var at jeg ikke hadde lest godt nok, og trodde jeg skulle finne hoppbakken. Dermed gikk jeg feil sted og letet i fem minutter før det demret for meg at det var ruinen av hytta rett ved grusveien som var målet.

Karl Georg


   
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Dette ble dagens siste post. Utfordringen her kan nok være å finne riktig "tråkk" fra veien, det er mange stier og tråkk på kryss og tvers - i allfall for en ukjent som meg. Siden jeg fortsatt hadde følge av en som var kjent i området gikk det veldig bra. Solen begynte å titte forsiktig frem som en fin avslutning på turen.

Jeg er litt imponert over hvordan det er tilrettelagt med benker og rasteplasser på den runden jeg tok. Slikt finner vi ikke på mine kanter. Det bidrar sikkert godt til bruken av marka på disse kanter, her er det noe for alle de ulike gruppene.

Ingunn

 


   
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
Innlegg: 105
 

Må nesten si at sommersesongen er i gang, for i dag ble det årets første KM-tur på barmark. Og det etter flott skitur på Krokskogen i går. Mars kan være fin sånn. 

Koronavirus herjer og preger hele samfunnet. Det blir flere og flere begrensninger på hva man kan gjøre og hvem man kan omgås, således er jeg er glad vi har KM-jakt som hobby som vel er omtrent det tryggeste man kan gjøre i disse dager. Om da ikke alle går på tur på likt fra de store utfartsstedene, som avisene nå skriver om. 

Vi ankom Rustadsaga før søndags"rushet", og fikk en fin 10 km tur til post 44 og 43 med retur samme vei. Akkurat passe søndagstur med en 6-åring og 8-åring. Pølser på primusen halvveis og generell god stemning. 
Begynte med ruinen her på 44, før vi fant Oslos høyeste tre (43) etterpå. 

Takk for turen!

KM 18 44 2
KM 18 44 1

   
SvarSitér
Del dette