Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Post 18-27 Sølvvika  

RSS

Egil Kallerud
(@ekalle)
Nytt medlem Kjentmann
Innmeldt: 9 år siden
5. september 2018 16:43  

Sølvvika ble en slags personlig repetisjonspost, etter et nylig besøk på stedet på forsommeren, dvs før varme- og tørkeperioden. Men det ble ingen blåkopi; større konstraster skal en lete lenge etter. Nå gjelder KM-bokas scenario for ”lav vannstand”. Mens det var vanlig (?) høy vannstand ved første besøk, er vannstanden nå så lav at det helt uten problemer går greit å ta seg over kanalen og gå til posten langs vannet. A.B. No 10-bolten ligger godt inne på tørt land, og det er mulig å spasere ut til Sølvviksdammen på en flott vei som er blitt avdekket med den lave vannstanden. En spesiell opplevelse. Posten anbefales tatt når vannstanden nå er så lav.

Egil K

Dette emnet ble endret for 1 år siden av Egil Kallerud

Morten Møst likte dette
Sitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Svært aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 17 år siden
4. oktober 2018 15:37  

Dette var post 8 av 11 en vakker oktoberdag. Jeg var svært sliten etter Heikampen-slitet og lange sykkelturer helt oppe fra Grua og via de 7 foregående postene. Jeg var så sliten at jeg ikke forstod at det smarteste var å gå stien som går rett over tunellen. I stedet hoppet jeg over elva og gikk langs stranda bort til posten. Kostet ikke mye tid, men turen tilbake på stien var mye triveligere. Det er bare 200 m fra Sølvvika til posten, men en stund fryktet jeg det var mye lenger. Jeg avsluttet besøket med å drikke en liter vann.

Karl Georg

SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
27. juni 2019 22:17  

Flott å sykle i marka nå og i kveld ble det tur fra Hammern via Gørja.

Idyllisk i Sølvvika og det ble en rast før det bar mot Trehjørningen.

Sølvvika

Hilsen Torgeir

SvarSitér
Liv Paltiel
(@lipa)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden
6. oktober 2019 21:45  

Selv om det nærmer seg vinter, var det fint å sykle i marka i dag. Med 3-åringen bakpå og litt el-hjelp bar det opp fra Hakadal. Første stopp ble Langvann hvor det var helt blikkstille. Så videre til post 26, før Sølvvika og denne posten stod for tur. Det var enkelt å finne fram fra Sølvvika og bort. Sti over tunnelutløpet og ut til posten. Og helt nydelig ved posten. Det ble et langt stopp med lunsj og "fisking" av blader med en pinne og premiering av bronseposten til minstemann. Men det stedet barnelatter kunne høres i god omkrets,  var da vi stoppet ved en av de små, hvite flekkene vi syklet forbi langs Sølvvikveien. Å kaste snøball på mammaen sin var stas.

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Del dette

Please Logg inn or Register