Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Post 18-50 Rambergøya/Gressholmen  

RSS

Nina Didriksen
(@ninad)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
5. september 2018 19:13  

Et fint sted for en kveldstur på en solfylt septemberdag.

Dette er første gang jeg har sett en sel mens jeg var på vei til en post!

Denne posten er vel nr. 2 på listen over lavestliggende, etter Høvikodden.

Det går båt hit hver time https://ruter.no/reise/rutetabeller-og-linjekart/baat/ Vanlig billett gjelder. Drar du en hverdagskveld, så vær obs, fra 17.9.2018 er siste avgang fra Gressholmen kl. 20.20.

Jeg brukte ca et kvarter fra brygga til posten, så hvis du vil fort hjem, rekker du neste båt. Eller du kan bruke god tid rundt på øya. Det er mye fint å se!

Nina

PS. Ingen hjortelusfluer. 

Dette emnet ble endret for 1 måned siden 4 times av Nina Didriksen
Dette emnet ble endret for 1 måned siden av Morten Møst

Hilsen Nina
God tur!

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Karen-Margrethe Barstad
(@karmab)
Nytt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
5. september 2018 20:44  

Ja veldig fin post. Ble først litt stresset over at jeg var avhengig av båt/ferge, men det gikk jo veldig bra! Var der allerede mandag i flott vær! Først idag klarte jeg å registrere meg på nytt. 

Nina Didriksen og Morten Møst likte dette.
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 11 år siden
15. september 2018 22:46  

Så kult med en maritim øypost i Indre Oslofjord!

På en varm og fin septemberlørdag kom vi båtende fra sør og fant en brygge som så sånn medium privat ut, og i alle fall folketom.
Derfra flott sti og strand på vei mot posten. Litt folk var det her i dag, men vi møtte ingen andre jegere. 
Dette var en svært barnevennlig post, og øyene her er definitivt verdt en post i ny og ne.

Gresshoomen/Rambergøya sett fra sør:

KM 18 50 2
KM 18 50 1

SvarSitér
Karl Georg Øhrn
(@karlgeorg)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
25. september 2018 10:32  

Nyyydelig og barnevennlig post. Det var virkelig høy vannstand da vi tok den på lørdag. Rambergøya var en egen øy denne dagen, men enkelt å tråkke over til øya på noen planker fra Gressholmen.

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
28. september 2018 15:17  

Samme tur kan oppleves forskjellig - om du går den i regn eller sol. I går var definitivt ikke dagen hvis man skal ha solskinn, men turavtale er turavtale og ble gjennomført været til tross. Det har også sine positive sider og vi fikk ikke bare regn. Etter båtankomst ruslet vi litt rundt med posten som mål. Det gikk helt greit å gå fra Gressholmen til Rambergøya. Vi valgte å gå over høyden for å få litt utsikt. Observerte flere mennesker som var i aktivitet på øya før stien ledet oss til posten som vi så på god avstand.

Til tur hører termos og matpakke, rakk å innta denne før regnet kom. Vi fortsatte å vandre rundt omkring på øyene og var her i 3 timer før båten brakte oss tilbake. Sammen med turen fikk vi en fin sightseeing blant indre Oslofjords øyer. 

Ingunn

Morten Møst og Nina Didriksen likte dette.
SvarSitér
Hilde Jensløkken
(@ella-elghund)
Nytt medlem Kjentmann
Innmeldt: 4 uker siden
3. oktober 2018 09:19  

Det jeg la mest merke til når jeg leste om posten var skytebanen.

Med en av Norges mest aktive ungdomsskyttere i Det frivillige skyttervesen i hus, måtte vi ta denne posten i høstferien.

Vi ble nok mest opptatt av restene etter skytebanen, og måtte legge ut et par bilder på facebook. Der kom det bl.a. respons fra redaktøren i Norsk skyttertidene, og i nr 5/2018 som blir utgitt denne uka er det en reportasje om skyteaktiviteten på Gressholmen.

Her står det at banen ikke ble nedlagt i 1985, men at det siste stevnet ble  avviklet det året.

Artig å se restene etter skyteaktiviteten, og fin reportasje i NST.

Morsomt å tenke på at flere venner har skutt stevner på øya.

Fra Team Ella Elghund

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Jarle Karlstad
(@jarle)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
7. oktober 2018 19:48  

Et smart trekk av Kjentmannskomiteen å legge en post til en av øyene i Oslofjorden. Vi hadde to fine og interessante timer på disse øyene denne solrike søndagen. Og sannelig kom det to kjentiser padlende  ut hit til Rambergøya også. Det er de to første "likesinnede" jeg har møtt siden åpningen 2.sept. Uvant å ha utsikt fra fjorden mot Marka. Som regel er det jo motsatt. Mange kjente topper og åser kan beskues. Håper ikke dette blir den siste øy-posten. Dette ga mersmak.

Jarle

Dette innlegget ble endret for 1 uke siden av Jarle Karlstad

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Del dette

Working

Please Logg inn or Register