Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-50 Rambergøya/Gressholmen

12 Innlegg
12 Deltakere
7 Reactions
6,641 Visninger
(@ella-elghund)
Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden

Det jeg la mest merke til når jeg leste om posten var skytebanen.

Med en av Norges mest aktive ungdomsskyttere i Det frivillige skyttervesen i hus, måtte vi ta denne posten i høstferien.

Vi ble nok mest opptatt av restene etter skytebanen, og måtte legge ut et par bilder på facebook. Der kom det bl.a. respons fra redaktøren i Norsk skyttertidene, og i nr 5/2018 som blir utgitt denne uka er det en reportasje om skyteaktiviteten på Gressholmen.

Her står det at banen ikke ble nedlagt i 1985, men at det siste stevnet ble  avviklet det året.

Artig å se restene etter skyteaktiviteten, og fin reportasje i NST.

Morsomt å tenke på at flere venner har skutt stevner på øya.

Fra Team Ella Elghund

SvarSitér
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Et smart trekk av Kjentmannskomiteen å legge en post til en av øyene i Oslofjorden. Vi hadde to fine og interessante timer på disse øyene denne solrike søndagen. Og sannelig kom det to kjentiser padlende  ut hit til Rambergøya også. Det er de to første "likesinnede" jeg har møtt siden åpningen 2.sept. Uvant å ha utsikt fra fjorden mot Marka. Som regel er det jo motsatt. Mange kjente topper og åser kan beskues. Håper ikke dette blir den siste øy-posten. Dette ga mersmak.

Jarle

SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden

I dag var det vår tur for øyhopping, i det letteste sommerantrekk.
Og det under en uke etter skibestigning av post nr 30.

To timer på disse tre sammenhengende øyene var rikelig til å finne posten, besiktige rester etter skytebane, flyplass og industri, samt bestige de tre toppunktene.

2019 04 21 13.58.54 (P+C)

Ved posten

2019 04 21 14.15.51 1 (skyteskiver)

Blåveis bak skyteskivene

2019 04 21 14.43.16 (H+C)

Ved det eldste fyret, fra Peak of Heggholmen

Hilde, Pål & Caro

SvarSitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden

Dette var også en spennende post! Egentlig rart at det ikke har vært post på disse øyene før? Å ta båt gir jo turen en ekstra dimensjon. Vi valgte hele båtturen, dvs om Langøyene. 

SvarSitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden

Badepost!

Det var bare noen få mennesker med båten kl.11 i dag. Vi ble møtt med en liten regnbyge akkurat da vi gikk i land, og så ble det sol og varmt. Masse blomster og lukt av sommer. Etter stempling av posten gikk jeg ned til bukten mot vest - den mot øst var opptatt. Jeg fikk en deilig svømmetur i nydelig og klart vann. Badetemperatur over 20 grader! Jeg har sett meg om på øyene før, så dette ble en kosetur. Denne posten kommer høyt opp på min topp ti liste! 

Synnøve

SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette