Denne hadde vi spart til en dag med skikkelig finvær! Båten fra Aker Brygge bruker 20 minutter over til Gressholmen. Derifra brukte vi ca 15-20 minutter på å gå til posten på Rambergøya. Vi fant en nydelig badeplass med utsikt til Nesodden, og rakk to bad før vi tok båten hjem igjen. Det fungerte fint å ta denne posten etter jobb. Gressholmen og Rambergøya er et virkelig flott sted, anbefales! Kan være greit å vite at sør-øst siden av Rambergøya er en uoffisiell naturiststrand. Så får det være opp til deg om du vil bade med eller uten klær 😉 Hilsen Ida og Kristine https://www.aftenposten.no/oslo/i/rl0mXa/sperrer-av-deler-av-gressholmen-paa-grunn-av-forurensning Her har vi vært utsatt for skjulte farer i vår kjentmannsjakt! "Stenges av med umiddelbar virkning" - og ikke minst "ikke spist sand". Siden jeg har min barndom i Porsgrunn, med Norsk Hydro som hjørnesteinsbedrift er jeg alt godt fylt opp av tungmetall og kvikksølv. Jeg må behandles som spesialavfall etter min død, så litt påfyll fra Gressholmen er for en bagatell å regne.... Så: Det er langt tryggere dypt inne i marka - utenfor bynære områder med skummel historie...