Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-25 "Enketangen"

13 Innlegg
11 Deltakere
4 Reactions
8,547 Visninger
(@lipa)
Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden

Tok denne i går. Parkerte ved den innerste parkeringa ved Elnes. Veien under brua og videre er blitt veldig humpete, og det er bare å kjøre forsiktig for å ikke skrape nedi. Jeg fulgte vei helt til hytta ved demningen og blåstien derfra. Sola tittet fram akkurat da jeg kom fram til vannet. Flott sted for en post. Jeg ble stående og mimre litt tilbake til barndommen da jeg var ute på hytta på en av øyene ved flere anledninger.  Husker at vi fikk mange fisk og andre morsomme opplevelser. 

SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Egt. ukjente trakter for undertegnede, men grei vei opp fra Elnes- parkerte rett etter jernbaneundergangen.

Mange i telt og noen i kano.

Flott vårdag, om enn litt kjølig. Litt mindre grønt her enn nede i selve Hakadalen.

Hilsen Torgeir

Elvann

Bilde: Fra demningen

Lene likte dette innlegget
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

16. mai tok vi trippeltur i surt vårvær: Enketangen - Trehjørningen - Sølvvika med bil/sykkel/støvler. Kjørte til Elnes stasjon i Nittedal (Hakadal), syklet oppover i skogen til Elvannet, og så en gåetappe fra demningen ut på Enketangen. Fint badested, men med snø i lufta fristet det ikke til å prøve...

Derfra sykkel til Trehjørningen, og da var vi så gjennomfrosne at vi gikk til fots til Sølvvika for å gå opp igjen litt varme i kroppen. Flere strekninger med snø på veien ennå også. Godt med varm kakao ute på tangen ved den gamle hustuften, og nista delte vi med et andepar. 

Hjemover slapp vi oss rett ned fra Trehjørningen til Hakadal stasjon, og tok landeveien fatt til bilparkeringen ved gamle Elnes stasjon. 

SvarSitér
Side 3 / 3
Del dette