Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-14 Langtjernkoia

13 Innlegg
12 Deltakere
5 Reactions
7,942 Visninger
(@jarle)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Ja, dette er virkelig et nydelig område langt til skogs. Jeg satte også fra meg sykkelen der naturreservatet begynner og trasket nordover noen hundre meter til en stor myr for så å ta av til venstre mot Vesle Langtjern. Stillhet og villmark så det holder her. Og hva passet vel bedre enn at jeg fikk nyte synet av en tiur noen sekunder her ved Langtjerna. Tåka gjorde sitt til at det var litt vanskelig å orientere seg. Men det var trygt å følge myrkanten til jeg krysset bekken mellom vannene. Jeg kom litt for langt ned først og måtte korrigere meg oppover igjen mot nordenden og posten. Etter litt saumfaring i området så jeg rett på posten. Så først fundamentene til hytta. På vei tilbake til sykkelen gikk jeg også bortom den gamle og forseggjorte demningen. En nydelig post!

Jarle

SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden

I dag var det vær og føre til en ski-fridag, og jeg tok meg opp fra Skansebakken ad Gopletjernsbakkene. Vel fremme mellom tjerna fant jeg ferske skispor som jeg regnet med ville føre meg til posten. Men dengang ei.

Jeg er ikke sikker på at min forgjenger fant posten, og jeg rotet rundt på rett sted i ca en halvtime før jeg tilfeldigvis kom fra riktig retning og fikk øye på den:

2019 03 20 11.23.49 (2)

Nokså godt gjemt?

Skisporene både etter forgjengeren og meg gikk rett forbi og rundt på alle kanter ...

Pål

SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

Tøft! Winter is coming!

Pål V. Schage likte dette innlegget
SvarSitér
(@falken)
Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden

Vårjevndøgn var tydligvis en populær dag for besøk på denne posten. Jeg var der 40 minutter senere en Pål (basert på tidsangivelsen på bildet), og møtte en kjentmannsjeger til, etter en fin rast i vårsola.

Ja, det var en del spor, men jeg valgte det rette og gikk rett på. Det anbefales at vinterposter plasseres noe høyere i terrenget - et stort snefall til og denne må graves frem.

Jon

Pål V. Schage likte dette innlegget
SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden

Jon, som du nok så: Jeg måtte grave for å klippe ...

Pål

SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette