Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-14 Langtjernkoia

13 Innlegg
12 Deltakere
5 Reactions
7,943 Visninger
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden

Liker disse avstikkerne langs små blindveier vi aldri har syklet før. Det var smart å følge rødmerkingen et lite stykke. Jeg så ikke stien som tok av til venstre, men det var lett å finne vannet. Det viste seg enklest å gå helt nede ved vannet fra demningen. Hytta ligger like på andre siden av bekken (10 m) bare 10 m fra vannet eller så.

SvarSitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden

Syklet opp Kjagdalen jeg også. Så antydning til et tråkk til venstre like før kloppen og gikk inn der. Tråkket forsvant og dukket opp igjen flere ganger, men helt greit å gå. Passerte like ved den gamle demningen. Uproblematisk å krysse bekken både der og rett før posten i dag.  Jeg har aldri vært akkurat i dette området uten ski på bena før.  Veldig fint å få sett hvordan det ser ut her på sommerføre.  På vei ned igjen punkterte jeg og måtte trill en halv mil. Heldigvis bare nedoverbakke. Kjørte innom G-sport på Storo og fikk utrolig nok ny slange og nye dekk på sykkelen sent en fredag ettermiddag!

Demningen, den flate stenen i bekken og ved posten:

DSC 0872 1
DSC 0868 1
DSC 0867 1

Synnøve

Ingeborg Roald likte dette innlegget
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden

Aaaaah, Krokskogens indrefilet på en nydelig sommerkveld, hva er vel bedre! 
Sommervarmen har endelig kommet tilbake etter en kald juli, og etter en helg på sjøen var det godt å avslutte med et kjentmannsoppdrag. 

Begynte på Nordre Kuvlia og syklet forbi Skamræk og Heggelia til Vakersetra, som kan nevnes er tilgjengelig for åremålsleie hos Løvenskiold. Derfra bar det til fots rett øst mot Langtjern. Et gjørmete hogstfelt og noen våte myrer måtte forseres, jeg fulgte skiløypa og stien forsvinner etterhvert her. Lett og fint terreng og ferdes i etterhvert. Tok Store Langtjerns nordside siste stykke, der gikk det fint å gå i vannkanten og lett å finne posten til slutt. 

Returen gikk over Småflaka for å få med meg cachen til nordreaker der. Rett etter besøket ved den enorme furua der ble stillheten brutt av kubjeller og jommen meg var det en hel flokk ganske menneskesky kuer som beiter midt oppe i ingenmannsland her. Morsomt!

Takk for en flott tur!

KM 18 14 2
KM 18 14 1

Parti fra Småflaka og Store Langtjern sett fra vest mot øst. 

Nina Didriksen og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 3 / 3
Del dette