En strålende post dette, selve essensen av Kjentmannsmerket: Et kulturminne dypt inne i marka, noen meter fra skogsvei, men ved en herlig elvelangs blåsti som man med fordel kan gå både opp og ned mellom Sandungen og Katnosa. Mer her. Krempost i hjertet av Nordmarka. Et vemodig vakkert område som beskrives på en utmerket måte av vår vert her i forumet. Herlig minnesmerke over tømmerfløternes virke fra en svunnen tid. Jeg blir gjennom kjentmannsmerke stadig minnet på hvor flinke folk var før i tiden med enkle midler. Men det var nok mye slit og mange vonde rygger også. Til sommeren skal jeg gå hele blåstien ned til Sandungen. Dagens runde på sykkel fra Stryken: Nyseterveien-Snøploghøgda (sauesanking her)-Katnosa-Sandungen-Manntjern-Stryken. Litt småsur vind, men ellers helt topp. Denne posten kommer nok til å få mange rosende ord i forumet. Nordmarka på sitt beste. Jarle Enig! Imponerende arbeid fra gamle dager. Jeg parkerte i nærmeste sving og bushet rett inn. Nå var de lange skyggene kommet, så solen skinte bare i bakgrunnen. Jeg synes jeg ser mer tydelig tråkk til postene nå enn jeg kan huske fra tidligere perioder, såpass kort tid etter lansering. Er det flere som har kjøpt heftet, tro, eller er det bare tilfeldig at folk har gått i samme fár inn til postene? I hvert fall fint å se at postene blir besøkt, for komiteen har lagt ned et imponerende stykke arbeid! etter klipping syklet jeg til Leveringsvika og tok en kort rast. Utrolig lav vannstand! God tur! Hilsen Nina Kom syklende fra postene ved Grua, passerte Gjerdingen og Katnosa, og det var en lang og hard tur sydover. Det var godt å ta den lille turen på blåsti og sette seg ned for lunsj ved denne nydelige posten. På vei tilbake til sykkelen møtte jeg to stk som kjørte bil for å ta posten (!) Karl Georg For oss som går på to ben kan slike poster bli litt langt inn i marka. Jeg valgte derfor å ta det som en overnattingstur. Kjørte til Svartbekken og gikk inn derfra. Litt kjedelig på vei så langt, men i fravær av merket sti ble veien benyttet. Måtte bare passe på å ta riktig blåsti, de som går av fra veien ligger litt tett her. Gikk ned til Lenseløkken, ett flott sted og for ett arbeid som er utført. Man må bare la seg fasinere av innsatsen, det var karer som kunne sine saker. Turen videre gikk - litt tilbake og til Katnosdammen for overnatting. Det er nok flere kjentmannsjegere som velger å overnatte her skal man dømme etter hytteboka. Men hytta er fin, det var ny bru fra veien og inn så adkomsten var enkel. Ingunn