Du har så rett, @skogtroll. Jeg lå på Katnosdammen forrige helg for å lette diverse postbesøk i området. Dessverre er ørepropper blitt nødvendig utrustning på Katnosdammen, som ser ut til å tiltrekke seg store selskaper som typisk tar lite hensyn. Posten er fantastisk, synes jeg - flott plassert akkurat ved den kritiske svingen hvor forsterkning måtte til. Håper du får sove, og god tur tilbake, Ingunn ! Hei forumvert Det var ingen som skapte søvnproblem for noen når jeg var der - heldigvis. Det er jo trist hvis det skal bli slik at noen skal ødelegge for andre, men jeg så i hytteboka at tilsynsvakten heller ikke var fornøyd med det som da var "den siste gruppen". Ingunn Besøkende til Lenseløken er velkommen til å benytte gjestboken som nå er lagt ut noen få meter vest for posten. Ganske lett å få øye på. @mortenmost 10 Kjentmenn i flokk startet fra Sørkedalen på sykkel i 27 grader og sol, men ved Sandungen ble det pause for å la uværet gli over. En grei post, kun 100 m fra veien om man gikk ned til elva på rett sted. Ferden gikk videre rundt Sandungen og til Fyllingskollen. Bildet viser Pikene på broen anno 2020. I går var dagen kommet for å krysse av siste post i Nordmarka på dette kartet, og Lenseløken var utvalgt som desserten i Nordmarka. Kortest kjøretur til Stryken fra min side av markene, og greit å parkere ved stasjonen, hvor Sykkeltoget gikk til i gamle dager. Tross mange planer i studietida på 70-tallet, ble det aldri til at jeg tok sykkeltoget til Stryken for å sykle hjemover til Oslo. Nå går det ikke sykkeltog mer, men jeg fikk med meg første del av sykkelturen, til Sandungen og oppover mot Katnosa. Posten var veldig grei å finne, og like vakker og interessant som vi hadde forventet. Historien om tømmerfløtingen i Nordmarka er fascinerende. Vi glemte dessverre gjesteboka, for plutselig begynte det å regne og vi ble opptatt av å komme oss tilbake til syklene, men dette er jo et sted man får lyst til å komme tilbake til!