Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-24 Sydvest ved Lenseløken

16 Innlegg
9 Deltakere
15 Reactions
8,761 Visninger
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden
Trådstarter  

Du har så rett, @skogtroll. Jeg lå på Katnosdammen forrige helg for å lette diverse postbesøk i området. Dessverre er ørepropper blitt nødvendig utrustning på Katnosdammen, som ser ut til å tiltrekke seg store selskaper som typisk tar lite hensyn.  

Posten er fantastisk, synes jeg - flott plassert akkurat ved den kritiske svingen hvor forsterkning måtte til. 

Håper du får sove, og god tur tilbake, Ingunn !

Lene likte dette innlegget
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Hei forumvert

Det var ingen som skapte søvnproblem for noen når jeg var der - heldigvis. Det er jo trist hvis det skal bli slik at noen skal ødelegge for andre, men jeg så i hytteboka at tilsynsvakten heller ikke var fornøyd med det som da var "den siste gruppen".

Ingunn 

SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden
Trådstarter  

Besøkende til Lenseløken er velkommen til å benytte gjestboken som nå er lagt ut noen få meter vest for posten. Ganske lett å få øye på.

Lene og Kari Lohne likte dette innlegget.
SvarSitér
Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

@mortenmost

10 Kjentmenn i flokk startet fra Sørkedalen på sykkel i 27 grader og sol, men ved Sandungen ble det pause for å la uværet gli over.

En grei post, kun 100 m fra veien om man gikk ned til elva på rett sted.

Ferden gikk videre rundt Sandungen og til Fyllingskollen.

Bildet viser Pikene på broen anno 2020.

Lenseløken

Hans Löwe Larsen og Lene likte dette innlegget.
SvarSitér
 Lene
(@lene)
Kjentmann
Innmeldt: 6 år siden

I går var dagen kommet for å krysse av siste post i Nordmarka på dette kartet, og Lenseløken var utvalgt som desserten i Nordmarka.  Kortest kjøretur til Stryken fra min side av markene, og greit å parkere ved stasjonen, hvor Sykkeltoget gikk til i gamle dager. Tross mange planer i studietida på 70-tallet, ble det aldri til at jeg tok sykkeltoget til Stryken for å sykle hjemover til Oslo. Nå går det ikke sykkeltog mer, men jeg fikk med meg første del av sykkelturen, til Sandungen og oppover mot Katnosa. Posten var veldig grei å finne, og like vakker og interessant som vi hadde forventet. Historien om tømmerfløtingen i Nordmarka er fascinerende.

Vi glemte dessverre gjesteboka, for plutselig begynte det å regne og vi ble opptatt av å komme oss tilbake til syklene, men dette er jo et sted man får lyst til å komme tilbake til!

Resized 20200708 131241

Hans Löwe Larsen likte dette innlegget
SvarSitér
Side 2 / 4
Del dette