Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-33 Strammestasjonen

9 Innlegg
9 Deltakere
4 Reactions
6,687 Visninger
(@amgrims)
Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden

Fin tur opp fra Grua stasjon. Etter posten (som vi måtte lete litt etter) gikk vi kulturstien ned og innover og fikk en fin liten tur i hagl, sne og deilig sol. Typisk aprilvær i mai! Men vi hadde vel junivær i april, så? Posten fant vi da vi skjønte at vi kunne følge restene i bakken og at vi skjønte at strammestasjonen ble brukt i overgang fra oppover og nedover... blir det vanskelig, gå til masten og gå videre på den sydligste gulmerkete kulturstien. 

SvarSitér
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden

Dette ble min gullpost i dette heftet, og det var jeg veldig fornøyd med. Det er alltid spennende med poster som forteller hva som en gang foregikk der det det er synlige rester etter virksomhet fra tidligere tider. Og på veien fikk jeg sett igjen kalkovnen og Norges eldste jerngruve. Fin post!

Synnøve

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

Gratulerer med gullet, Synnøve!

Som alltid er du noen skritt foran meg og mitt team. Til gjengjeld har vi tatt den posten, og deler ditt syn på dens kvaliteter!

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden

Lørdag 22.5.21 ble det en fin liten tur opp hit fra Grua Stasjon. Solen skinte tidvis og vi rakk turen mellom to regnskurer. 

Vi tok turen opp fra grind i gjerdet ved Taubanen Barnehage, hugstfeltet var greit å forsere og fordelen med slike felt er jo den flotte utsikten det gir. 

Veldig spennende sted å ha med 9-åringen. Vi lette etter fundamenter (og dem så vi mange av), inbilte oss hva de fraktet og hvordan konstruksjonen så ut. Ekstra gøy kanskje å finne restene av steinloddene til stramming. 

Takk for turen! Nå nærmer det seg gull i 2018-21 boken...

KM 18 33 1
KM 18 33 2

Nina Didriksen og Kristin Bøe likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette