En nydelig dag på Romeriksåsen, selv om det var veldig varmt. Lesset middagen, masse drikke og hunden på min elskede el-sykkel og tråkket meg opp til 35 og 36 på veien tilbake. Er ikke så sterk i varmen og hadde jo lest meg opp på at denne posten lå høyt til værs og mørnet lårmuskler både opp og ned, så mitt valg var å kjøre ca. 3,5 km lenger nordover på E4, til den første grusveien med en bom (der er det plass til en bil), derfra kan man sykle veien som man kommer inn på når man går blåstien helt nedenfra. Flott grusvei, ca. 500 m med seig oppoverbakke begynnelsen, men de neste 2 km er nydelig å sykle. Sparte meg for 1 - 1,5 km med stigning. Og den er seig ja, stigningen til toppen og gjorde som Nina: tok med staver, noe jeg var veldig glad for. MEN for en utsikt... helt fantastisk. Herlig dag og kjempefin post. Parkerte ved Nittedal Jordstasjon og fulgte blåstien oppover mot Rundkollen, til høyre når vi kom til veien og videre fulgte vi merkingen til Bukollen rundt. Veldig fin sti oppover og ikke noe snø igjen på veien opp til Bukollen og posten. Det forandret seg på vår videre ferd Bukollen rundt, nedover mot bekken og et godt stykke ned i dalen var det godt med snø igjen - gikk rimelig greit ettersom det var kuldegrader i natt og vi kunne gå på skaren(tråkket selvsagt igjennom enkelte steder så det var godt å ha gamasjer). Tok etter hvert stien forbi Harasteinen og via Myra gård tilbake til bilen og nede ved jordet traff vi Mikkel Rev som var ute på tur han også 🙂 Han hadde ikke lyst eller tid til å snakke noe særlig med oss så han strøk til skogs. Takk for fin tur! Ny runde til Bukollen i dag - denne gang fra Aas gård og opp langs Buvassbekken. Gikk greit å gå(med piggsko) men enten har jeg blitt i dårligere form siden sist eller det kan være at det var litt tungt for noen og enhver det siste strekket i snøen - vi sier det siste, tenker jeg. Gledet meg vilt til te, mat og Kvikk Lunsj på toppen men hadde selvsagt glemt Kvikk Lunsjen. Skuffelsen varte ikke lenger enn til jeg hadde pakket opp matpakken så det var ikke veldig synd på meg. Nedstigning på vestsiden ble minst like slitsom for beina for det var både bratt(det visste jeg) og stedvis isete(det burde jeg ha visst). Gikk bra uten skader. Møtte ingen på turen i dag.