Avkjøringen til p-plassen ved Myrdammen kom litt brått på slik at vi kjørte forbid. Måtte lenger ned for å snu, det lot seg ikke gjøre før vi kom til Nordby skole - og så skiltet med P-plass til skiløype vis a vis skolen. Valgte denne - 200 m fra hovedveien, grei -liten parkeringsplass. Her gikk vi opp mot en gammel demning, tok til høyre for denne (det går en vei/sti på venstre side også). Fulgte turveien til vi kom til en skiltstake for skiløyper og holdt mot venstre. I dag lå veien under vann ca 10 m, men ikke mer enn at vi tok oss over. Tok en avstikker ned til Myrdammen og betraktet omgivelsene fra den andre siden av badeplassen, ett flott sted. Fortsatte videre på en tilsynelatende nymalt, rød løype og fulgte denne til vi fikk posten på venstre hånd. Her var også oppslaget på plass. Ingen nedfalte trær å passere på vår tur. Tilbake tok vi oss en runde ned mot Lintjernet, men det var for vått til å gå helt ned i dag.Her så vi også den enslige masten og ledningsrester. Fint om de kunne rydde opp. Returen gikk på motsatt side, her kom vi til det som var en stor bekk i dag med masse nedfalte trær. Ingunn Jorunn hadde fått et kjempestort gnagsår på helen fra sine nye kontor-sko. Farlig liv, dette innendørs-livet.... Dermed ble det en liten tur i dag, bare for å komme ut, stemple post og fyre bål for kaffe og kos. Dermed ble denne posten valgt, 500 meter å gå fra parkering til klipping var vel noe som måtte kunne haltes gjennom. Det gikk, og i dag var vi takknemlig for at det også finnes nærposter (fra parkering) - den er ikke nærpost fra hjemmeadressen. En grei post etter jobb nå som det er korte kvelder. Myrdammen var en positiv opplevelse; lenge siden jeg var her sist, men badeplassen var oppgradert med stupebrett og benker ++ Posten grei å finne ved skiløypa og det ble en fin kveldstur i sola. Torgeir Veldig spesielt med så fint og varmt vær midt i januar. Kjonsteinen var grei å finne, og jeg kombinderte den med Skijeger-post 4 og 3. Veldig fint rundt Myrdammen, et hyggelig, nytt bekjentskap for meg. I sørenden av Myrdammen har det nylig vært veldig hektisk bever-aktivitet, så jeg legger ved noen bilder av den. Morsomt å se! Etter en sjeldent vakker vinterdag i går ble det en sjeldent våt og begredelig Kollensøndag i dag. Hopprenn avlyst og 5-mil i regn, tåke og uten folk på tribunene grunnet Koronafrykt. Passet således bra med innendørsidrett på barna, og i anledning kjøring av dem fikk undertegnede en fin liten luftetur i ukjent terreng. Hadde både ski og gummistøvler i bilen - etter en rask befaring var valget enkelt; gummistøvler eneste fornuftige valg i dag. Vind, pluss 5 og plaskregn hadde gjort sitt på løypene. Spørs om ikke skiføret er over her for i år. Myrdammen var et spennende bekjentskap - her må det være idyllisk på fine sommerdager. I dag krummet jeg nakken og småløp inn til Kjonesteinen og forsøkte stemple uten å gjøre boken alt for våt. Fin og enkelt tilgjengelig post i for meg helt ukjent terreng.
Takk for turen!