Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 18-21 Olsknappen 534 NV for Grua  

Side 2 / 2
  RSS

Torgeir Stenstad
(@ola-dilt)
Svært aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
12. august 2019 22:13  

Det er litt fristende å si som Vibeke at: " du ta denne posten, så....." I kveld ble den besøkt av en gruppe 13 o-løpere med utgangspunkt Grua stasjon. Litt vanskelig å anbefale noen bestemt rute, det er nå meterhøye strå i gamle kronglete hogstfelt og øsregn/hagl/ torden gjorde det ikke noe bedre. Men selve kollen er altså skogkledt.  Nord for gården Vollstad går et traktorslep som kan være vrient å finne, men det går til dråget vest for posten.

Oppsummert: Ikke langt, men krevende.

Fin utsikt , dog noe regn-tåke.

Men en fin tur var vi alle enige om og deilig å skifte til tørt tøy og en varm bil hjemover var heller ikke dumt 🙂

Et helt nytt område for meg, dog noe gjenbesøk blir det neppe.

Torgeir

SvarSitér
Erik Haugros
(@erikhaugros)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 10 år siden
18. august 2019 20:46  

Flott tur opp dit i dag. Jeg fulgte veiledningen, og da ble det er grei tur. Jeg hadde til og med turfølge foran i form av 7-8 sauer som faktisk gikk stien helt opp! Egentlig bør vel noen kviste vekk noe av grankvistene der stien starter fra kjerreveien, slik at det vil bli lettere å bruke denne stien. Og så håper jeg at noen tar tak i nettinggjerdet som ligger nede. Det er ikke greit, for dyra kan vikle seg inn i det! Har noen kontakt med grunneieren? DETTE ER ET MILJØPROBLEM!

Nina Didriksen likte dette
SvarSitér
Liv Paltiel
(@lipa)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden
17. mai 2020 15:10  

17. mai gikk turen til Olsknappen. Gikk veldig greit å gå dit - sti eller tråkk hele veien fra der vi parkerte og opp. Fulgte stiene som er de samme som i innlegget til Torstein O. På denne årstida med lite undervegetasjon og med gode stier og tråkk, var dette en veldig grei post.  

På toppen ble det lunsj, og vi hørte Ja, vi elsker fra et arrangement på Grua. 

Gratulerer med dagen!

SvarSitér
Lene
 Lene
(@lene)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 2 måneder siden
3. juni 2020 15:09  

Olsknappen besøkt på denne siste dagen i den første varmeperioden denne sommeren. Etter veldig nyttig lesing på forumet kjørte vi mot Roa stasjon, tok vi rett før stasjonen Ryavegen til venstre (under toglinja), fulgte den et godt stykke, forbi skiltet med Blindvei, og der det sto to ganske store skåler/uthus/garasjer, tok vi til høyre. Etter et par 100 meter kom vi til ei grind, hvor det var fint å parkere og fin trapp til å klatre over.

Ikke noen skilting og diverse gamle seterveier, traktorspor ol. på kryss og tvers oppover, men her funket faktisk iMarka-appen, og kartet der stemte med terrenget. Det var to stengte grinder man måtte klatre over, men selv for meg som ikke er verdens sprekeste, gikk det greit. Nettinggjerdet er nå reparert, så man måtte over grindene - eller ev. gå langs gjerdet på utsiden.

Godt utsyn på toppen! God stigning på starten, men ellers var turen mye kortere enn jeg hadde forestilt meg - kan ikke ha vært mer enn en drøy km fra der vi parkerte, så det hadde passet bedre til en ettermiddagstur en dag. 

SvarSitér
Side 2 / 2
Del dette