Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Post 18-06 Belsetbonn  

RSS

Kari Lohne
(@klohne)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 14 år siden
12. september 2018 17:27  

Denne posten fant jeg på søndag. Parkerte på Skoglund og ruslet oppover veien, her går jeg vanligvis på ski i den snøsikre løypa.  Hadde med meg Vestmarka 1:20.000-kart, hvor Belsetbonn er avmerket, så det gikk greit å finne fram. Litt usikker på om jeg valgt letteste innfallsvinkel, men gikk rundt Kollen og inn fra vest og opp på ryggen.  Da så jeg posten, og det var bare å klatre over de vindfelte trærne. 

Her var historien i boka morsommere enn selve stedet syns jeg, i tillegg var det deilig å endelig høre bekker igjen!

Dette emnet ble endret for 3 måneder siden av Morten Møst

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Svært aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 18 år siden
12. september 2018 21:52  

Enig i at det kanskje ikke er så spennende her, men jeg synes det er fint at historien løftes frem. Jeg tok den i kveld mens det begynte å skumre, og da settes fantasien i sving. Det skriket, var det en fugl eller kan det ha vært en av de underjordiske?

Jeg kom på sykkel og svingte inn den gressbelagte sideveien vestover og stanset der den gjør en nitti graders knekk. Der gikk jeg inn langs bekken nordover drøyt femti (?) meter, før jeg dreide mot høyre opp en krøttersti (full av kuruker) og så til venstre opp kneika og rett mot posten. 

Dette innlegget ble endret for 3 måneder siden av Nina Didriksen

Hilsen Nina
God tur!

SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
14. oktober 2018 19:39  

Besluttet langtur i dag, og da ble begge "bonnene" i Vestmarka merket som turmål. Parkerte på Skoglund og vandret opp bakkene til krysset. Plukket med tre cacher på vegen også.

I krysset, inn til høyre og opp til "knekken" på denne driftsveien. Der har til og med noen bygget varde med tre(!!) steiner. KM-tråkket begynner å ta form, så da er det bare å følge det inntil det forsvinner siden mange velger sin egen angrepsvinkel på de mange vindfall opp mot toppen av kollen.

Som sagt før her, vi leste, stemplet, tok bilder og forlot kollen. Interessant historie og innsikt i tidligere liv, men ikke nok til at vi stoppet lenge her.

SvarSitér
Del dette

Working

Please Logg inn or Register