Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Foto: Tegan Mierle on Unsplash

Post 18-01 Taubaneloddene  

RSS

Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 3 uker siden
12/09/2018 4:23 pm  

Jeg valgte å ta denne posten fra syd. Kjørte ned Lierbakkene og tok til venstre ved Lierkroa. Her kommer du etterhvert inn på vei 23, fulgte denne til skiltet "Gullhaugkleivene" kom på venstre side. Kjørte oppover- og oppover, ganske så bratt til jeg kom til p-plass merket Skapertjern På mitt kart Kjekstadmarka 1 : 20 000 heter denne p-plassen Myrvoll.

Gikk veien gjennom bommen mot høydebassenget og tok 1. blåmerkede sti til venstre. Her var jeg litt obs, denne går snart til venstre mens jeg fortsatte på en fin, umerket sti til jeg kom til lysløypa. Fortsatte denne nedover og fulgte denne der den svinger mot høyre. ca 100 m inn på venstre side ligger loddene.  Disse så jeg ikke fra stien, mulig det endrer seg når løvet faller. Rett forbi loddene går det ett tråkk/sti, fulgte denne 20 m bakover igjen og jeg sto ved loddene. (hvis du kommer til ett løypedele har du gått noen få meter for langt).  Disse virker mindre enn de andre jeg har vært på, mulig det har noe med beliggenheten å gjøre. Familieselskap ventet, tok samme vei tilbake, brukte en drøy 1/2 time.

Ingunn

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Kari Lohne
(@klohne)
Nytt medlem Kjentmann
Innmeldt: 3 uker siden
12/09/2018 5:14 pm  

Jeg fant etter hvert ut at jeg valgte den innfallsvinkelen som er beskrevet i boka, fra Gamle Drammensbanen. Da kjørte jeg samme vei som Ingunn, men svingte til venstre litt før jeg kom til toppen av den bratte bakken. Da kommer man til en fin parkering rett på den gamle banen. Derfra er det kort vei til posten, så det ble en runde rundt Skapertjern i sammme slengen. 

Morsomt med all historien man får med seg her!

SvarSitér
Del dette

Working

Please Logg inn or Register