Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Foto: Tegan Mierle on Unsplash

Post 18-34 Bukollen  

RSS

Jarle Karlstad
(@jarle)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 3 måneder siden
13/09/2018 10:13 pm  

Endelig tilbake til dette herlige området. Og da ble det favoritt-runden min som naturlig nok starter ved Jordstasjonen. Skigang med staver oppover til en kryssende grusvei hvor jeg tok til høyre. Etter ca. 600m på denne, så går vi inn til venstre oppover herlige Langveggen. Men for all del, ikke gå så hardt ut at du MØTER veggen. For her er det gode muligheter for å kjenne på melkesyra. Men belønningen får man jo som vanlig på toppen. Herlig sted for en rast. Artig at det fortsatt står igjen noen trekantsignal. Etter det vanlige ritualet ved posten, ble det bushing opp til Fugleknattene hvor man kan beskue en kjentmannsboks av den gode gamle sorten. Et rustent klenodium. Veldig tilgrodd topp-parti siden det var post her. Etter en vørterøl her, fortsatte jeg med bushing nedover lia i lyngen som inneholdt store mengder blåbær. Vel nede etter å ha passert et myrdrag, ventes en herlig utfordring. Nemlig å ta seg opp Rundkollens (gammel KP) østlige "precipice". Spennende! Men det gikk fint denne gangen også, selv om jeg stedvis måtte ned på alle fire. Vel oppe var det bare å nyte Rundkollens fantastiske rundskue. Siste etappe gikk på blåstien tilbake til Jordstasjonen. Herlig runde! Anbefales! 

God tur!

Jarle

Ps: 4 HLF

Dette emnet ble endret for 1 uke siden 2 times av Jarle Karlstad
Dette emnet ble endret for 3 dager siden av Morten Møst

SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden
20/09/2018 7:54 pm  

Jarles to H-er tiltredes: Herlig og HLF.

Jeg startet med å gå inn til plassen Myra, jeg hadde fått høre at det er ok å gå forbi tunet, men ikke kjøre (skulle bare mangle). Her fikk jeg hilst på beboere på både to og fire. Derfra på umerket sti som så møter den blåmerkede opp Langveggen.

Vinden rusket godt i dag, samtidig som temperaturen var 15 pluss, jeg kunne godt hatt shorts. Til en forandring brukte jeg staver oppover, det er første gang i høst at de får luftet seg. Jeg synes ofte de er litt i veien på stier.

Også jeg har ritualer, og vel oppe ble de som vanlig gjennomført: Klipping (også her er tangen montert for venstrehendte og motsatt av hva som er naturlig for å klippe i avmerket område på heftesiden, jeg må snu heftet opp ned), notering av kode, avkryssing på oversiktskartet og noen ord om turen, fotografering, forfriskning og ikke minst å nyte utsikten.

Da jeg så vidt hadde begynt å gå nedover, møtte jeg en dame på vei opp. Hun skulle også til posten, og kunne fortelle at den opprinnelige planen i dag var å padle til posten på Rambergøya. Det høres ut som et fornuftig valg å droppe padling i dag!

Med denne flotte turen takker jeg for meg i Romeriksåsene for en stund.

Nina

Dette innlegget ble endret for 4 dager siden av Nina Didriksen

God tur!

Jarle Karlstad likte dette
SvarSitér
Del dette

Working

Please Logg inn or Register