Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 26-34 Hovedstadens første skirenn

2 Innlegg
2 Deltakere
4 Reactions
74 Visninger
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 26 år siden
Trådstarter   [#569]

I dag ble det en Groruddalen-ekspedisjon.

Gårsdagens sommervarme var erstattet av regn, så sykkelen fikk vente.  

Først ut var Leirfossen. Posten henger på nettingveggen ved «utsiktsplattformen» ved fossen (neden-/bortenfor). Du kan komme til fossen fra begge sider, dvs. du kan krysse elva om nødvendig. Dette er et fint sted å besøke, og selvfølgelig er det kanskje finest å gå langs hele elva, noe jeg har gjort før. Det er faktisk ikke så lenge siden jeg var her.
Hit kom jeg med 66-bussen fra Helsfyr og gikk av på Sagstuveien, et stedsnavn som også omtales i heftet. 

IMG 5433

Neste mål var juletreposten i Lillomarka. 25-bussen bragte meg til Stig, og derfra er det flere stier og turveier å ta. Posten hang der den skulle, men det blå P-symbolet på kartet i heftet er misvisende. Her ute i skogen er det ikke noen parkeringsplass, derimot et rasteplassbord. Postplakaten var litt skjult bak en liten rogn.  

Etter litt mer regn og matpakke var det duket for en ny busstur, denne gang fra Lofthus til Haugerud T (25-bussen ruler). Her synes jeg heftet er litt på jordet: hvorfor skriver de som de gjør mht. kollektivreise? Jeg synes mitt valg var mye bedre 🙂  

Fra Haugerud T trasket jeg en laaang oppoverbakke mens himmelens sluser atter åpnet seg. Stifinningen gikk helt fint, og posten åpenbarte seg der den skulle, etter et par kilometer.

Murveggen er forøvrig dekorert med en fargerik graffiti. Etter stempling og signering av den atten år gamle geocachen som ligger her, tok jeg en litt annen sti ut av skogen, bevilget meg en is og tok T-banen hjem.  

Dette emnet ble endret for 2 dager siden av Nina Didriksen

God tur! Hilsen Nina

Synnøve Kjærstad og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
Sitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 25 år siden

Morsomt tema med Skiløbermøtet!

Jeg klør i fingrene etter å skrive mer om denne begivenheten, som jo fant sted langt utenfor hovedstaden. Både om Ibsens skiengasjement og -ferdigheter, og om at dette på en måte var en "pakketur" med offentlig transport ....

Pål

Nina Didriksen og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
Del dette