Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-09 Portstolpene ved Kråka  

RSS

Jarle Karlstad
(@jarle)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 16 år siden
6. september 2020 21:57  

Etter en fin åpning ved Lommedalsbanen og et besøk ved Øyervannsdammen, så ble denne besøkt. Masse folk overalt både med og uten KB. Ved Øyervannsdammen telte jeg så vidt jeg husker 8 kjentmannsjegere. Artig å få kunnskap om historien til denne "Kråkeplassen". Flere med KB her også. Og kjentmenn er hyggelige folk. Fikk besøk ved det oppmurte bord og vi hadde en hyggelig prat om løst og fast. Kaffe fikk jeg også. Og så slo vi følge tilbake til idrettsanlegget på Fossum. Godt å være i gang igjen.

Jarle

Sitér
Ingunn Sætervadet
(@skogtroll)
Imponerende aktivt medlem Kjentmann
7. september 2020 10:53  

Ja, dette er en grei post. Det er fint å starte fra idrettsanlegget på Fossum. Hit går det buss og det er mulig å parkere både utenfor og på idrettslagets område.

Vil du sykle inn er veien fra idrettsanlegget som går forbi skytebanen fin. Eller som jeg gjorde; fulgte  blåstien/skiløypa som går parallelt med veien ett stykke innover før jeg gikk ned på veien, forbi Lathus - her står det ett oppslag om den gamle plassen. Hold til høyre her og du er snart ved porten til plassen Kråka. På kartet er det en blåmerket sti som går her, den er ikke merket i virkelighetens verden. Men det går en helt fin og grei sti til venstre rett før porten, følg denne 70 - 100 m og du er ved "porten". På veien opp kan du se salongen til høyre for deg. Det lå litt mye nedfall der i går, men salongen er ikke vanskelig å finne.

Ingunn

SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
12. september 2020 16:59  

Vi ruslet også inn fra idrettsanlegget på Fossum, fint å kunne støtte klubben med parkering der (Vipps).

Jeg har ruslet blåstiene her noen ganger, bl.a. med Kråka som tema (geocache), men da kom jeg ikke så nær som nå. Og grusveiene her er kjent mark, fra ski- og sykkelturer.

Denne nye avstikkeren var morsom, fin historie og artige "installasjoner"!

Den nye porten er ikke like sjarmerende:

2020 09 11 14.59.06 ny port3

Hilde, Pål & Caro

SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Svært aktivt medlem Kjentmann
Innmeldt: 13 år siden
20. september 2020 22:10  

En fin mykstart på den nye boka for oss. Godt å være i gang med ny bok, selv om ikke helt ferdig med den forrige. 

Med 12 uker gammel valp er radiusen begrenset, men hun fikk sitte i sekk på magen til matfar så da gikk det overraskende bra. Morsom og barnevannlig post, med fin utsikt helt hjem. Kråka har vi bare sett fra stuevinduet, men aldri på nært hold. En idyllisk plett. 

Det ble pølser på primus på en lysning like ved. 
Takk for turen! 

KM 20 09 1
KM 20 09 2

Synnøve Kjærstad, Nina Didriksen, Morten Møst og 1 personer likte dette.
SvarSitér
Synnøve Kjærstad
(@synnove-kjaerstad)
Særdeles aktivt medlem Kjentmann
12. oktober 2020 18:19  

Parkerte ved Fossum idr.plass. God plass der i dag. Gikk sti/vei inn til den nye porten og tok stien opp derfra. Morsomt å komme til helt nye steder. Den gamle porten hadde jeg ikke sett før. Jeg fortsatte stien oppover og veien videre til Østernvann, hvor jeg har vært noen ganger. Tilbake gikk jeg over Lathusåsen som også var en ny opplevelse. Fin post og fin tur i det deilige været!

Morten Møst likte dette
SvarSitér
Del dette