Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 20-28 "No time to die"

6 Innlegg
6 Deltakere
15 Liker
1,074 Visninger
(@synnove-kjaerstad)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden
Innlegg: 69
Trådstarter  

Det spenstigste navnet på en post noen gang? Midt i blinken for en Bond fan! Gleder meg til filmen kommer - forhåpentlig om ikke alt for lenge! 

Elsyklet fra Hakadal til Elvann i dag. Posten lyste mot meg like før demningen. Og det var enda penere farger i dag enn på bildet i heftet. Damen på bildet fikk jeg en lang og hyggelig prat med. Fin post!

Synnøve


   
Liv Paltiel og Nina Didriksen likte dette innlegget.
Sitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 284
 

Damen på bildet er Aase Marie Løkken på Trehørningen gård, som jeg har hatt gleden av å være nabo med i mange år. Hun har alltid tid til en prat, og er på hils med folk som går/sykler/kjører forbi. Hun ble nesten litt kjendis da filminnspillingen sto på. (Mylig dette står i heftet, men jeg har ikke lest alt ennå :-))

Hilsen Nina
God tur!


   
Liv Paltiel og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 20 år siden
Innlegg: 201
 

Etter å ha parkert ved Hakadal parkering, nær stasjonen la jeg i vei til fots. Fulgte blåstien/veien mot Langvann. Posten var svært grei å finne. Det blåste ganske mye her i dag så noe langt stopp ble det ikke. Det var ikke mange spor å se etter den aktiviteten som har foregått her. Mange syklister ute på veien og det går i ganske stor fart, så litt oppmerksom på trafikken bør man nok være på disse kanter.

Ingunn 


   
Synnøve Kjærstad likte dette innlegget
SvarSitér
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Innlegg: 140
 

Takk til Nina Didriksen for forklaring av hvem damen på bildet er. Enig i at hun er utrolig hyggelig. Har tatt en prat med henne tidligere, i forbindelse med boka hvor det var 3 poster rundt Trehjørningen.

Karl Georg


   
Nina Didriksen og Synnøve Kjærstad likte dette innlegget.
SvarSitér
(@lipa)
Kjentmann
Innmeldt: 12 år siden
Innlegg: 39
 

Sykla inn fra Hakadal med 4-åringen bakpå el-sykkelen. Han var mer opptatt av at det var litt is på vannet rett nedenfor posten enn det jeg prøvde å forklare om film og sånt. Vi tok også en tur bort på demninga og jammen ble det ikke et stopp her etter Fuglemyrhøgda og Kikut også. Veldig fint her i dag.

JB1
JB2

 

JB5

 


   
SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 24 år siden
Innlegg: 81
 

 

post 28 20

Tok denne på ski i går 29. januar. Har tenkt lenge på hvordan. Altså fra hvilket nærmeste utgangspunkt. Men endte opp med å ta den fra Nittedal st. Vi gikk opp til Ørfiske, rett vestover over vannet (noe isete spor), og nordover mot Gørja, Delebekken og mot Trehørningen. Så fulgte vi veien nordover på vestsiden av Langvann. Selve posten ligger idyllisk til, og solens stråler gjorde matrasten til en fornøyelse. Men jeg vil jo si at jeg ellers frøs en hel del, og Skiforeningen er litt villedende optimistisk mht løypenes beskaffenhet. Ganske hardt. På Nittedal st er det åpent venterom med kafe, oppe til 1800 på hverdager i allefall.
Raskeste vei opp til Langvann er fra Hakadal, men der er ikke løypene groomet pga av hogst. Så flere syklister og en gruppe hundesledefolk til fots på denne veien.

Dette innlegget ble endret for 3 år siden 2 ganger av Beate Heilemann

   
Synnøve Kjærstad, Hans Löwe Larsen, Liv Paltiel og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Del dette